۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84835736
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد بیماران کرونایی بستری در گلستان پس از ۴ هفته روند کاهشی گرفت

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان پس از افزایش چهار هفته‌ای، دوباره روند کاهشی گرفت.

سعید گل‌فیروزی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت:  ۳۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این تعداد روز گذشته ۳۲۲ نفر بود.

وی گفت: آمار امروز بیماران مبتلا به کرونا و بستری در استان گلستان نسبت به روز گذشته از کاهش ۱۲ بیمار بستری خبر می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پس از کاهش ۱۵ درصدی تعداد مبتلایان در ۱۰ تیرماه نسبت به روز قبل آن؛ تعداد مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان طی ۴ هفته اخیر تا به امروز سیر صعودی داشت

گل‌فیروزی بیان کرد: از کل بستری‌های امروز ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که این تعداد روز قبل ۳۷ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اکنون ۲۳ بیمار کرونایی بدحال با دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌دهند که نسبت به دیروز، سه نفر بیشتر شده است.

در همین راستا مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان  گفت: تاکنون  بیش از سه میلیون و ۳۶۴ هزار دُز واکسن کرونا طی چهار نوبت در استان تزریق شده است.

علی باقری گفت: مراکز بهداشت شهری و روستایی استان مهیای تزریق واکسن به متقاضیان هستند.

در آخرین رنگبندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان ترکمن در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، کلاله، کردکوی، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستان آق قلا در حال حاضر تنها شهر با وضعیت آبی در گلستان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتتی و درمانی گلستان گفت: با پرهیز از عادی‌انگاری، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با کمترین خسارت ازا موج هفتم همه‌گیری عبور کنیم.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان ۲ هزار و ۳۰۰ تخت بستری عادی و ۳۰۰ تخت بستری بیماران خاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha