۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84836135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز مقاومت مردمی مقابل اشغالگری آمریکا در سوریه

تهران – ایرنا – روزنامه "البناء" لبنان نوشت: با افزایش هوشیاری و کسب تجربه ها و حمایت های نظامی در شرق سوریه، نشانه های آغاز مقاومت مردمی با اشغالگری آمریکا آشکار شده است.

به گزارش ایرنا، ناصر قندیل سردبیر روزنامه البناء روز پنجشنبه نوشت: سال ۲۰۱۴ در تاریخ سوریه یک نقطه عطف به شمار می رود زیرا طرح دشمنان سوریه برای سقوط دمشق و سرنگونی دولت بشار الاسد با تکیه بر هزاران تروریست بین المللی به بن بست رسید.

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت توانست تروریست ها و حامیان آن ها را شکست دهد، اما با تشکیل داعش توسط آمریکا برای استقرار در خاک سوریه و یافتن بهانه ای برای بازگشت به عراق، منطقه وارد مرحله جدیدی شد.

از سوی دیگر ارتش ترکیه نیز که حامی و پناهگاه خوبی برای داعش و ساماندهی آن بود همزمان با آمریکا بهانه خوبی را برای نفوذ به خاک سوریه و اشغال بخش هایی از استان های ادلب و حلب پیدا کرد.

آمریکا نیز به بهانه مبارزه با دستپرورده خود داعش استان های الرقه و الحسکه را اشغال و به ایجاد یک ساختار کردی مسلح در آن اقدام کرد.

رئیس جمهوری ترکیه نیز بار دیگر این ساختار کردی را بهانه ای برای اشغال خاک سوریه و تهدید مداوم به عملیات نظامی و اشغال بخش های بیشتری از این کشور یافت.

در سال ۲۰۱۵ با ورود روسیه به میدان و هماهنگی روسیه، ایران و سوریه و در کنار آن ها نیروهای مقاومت، اوضاع تغییر کرد و مبارزه برای نابودی داعش در سوریه آغاز شد.

همزمان مقاومت در عراق نیز آغاز و ارتش این کشور بازسازی شد، هرچند که بخش های بسیاری از خاک عراق و سوریه در اشغال آمریکا و ترکیه بود اما طرح سقوط دمشق و بغداد شکست خورد و به تاریخ پیوست.

در طول این سال ها، آگاهی قشر عظیمی از ساکنان این مناطق در شرق فرات افزایش یافت و دولت سوریه و نهادهای وابسته به آن نیز تلاش های مهمی برای تقویت و یکپارچه کردن مقاومت مردمی در مناطق اشغالی انجام داد. و نیروهای مقاومت نیز تجربه های خود را به این مقاومت نوپا ارائه کردند.

بارها تظاهرات اعتراضی به حضور اشغالگران آمریکایی در مناطق شرق سوریه برگزار شد و ساکنان این مناطق با نیروهای آمریکا درگیر شدند اما چنین برمی آید که تصمیم به عملیات نظامی تا پایان دادن کامل به اشغالگری آمریکا گرفته شده است.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه از حتمی بودن اخراج اشغالگران آمریکا سخن گفت و اعلام کرد در صورتی که آمریکایی ها از سوریه خارج نشوند، مقاومت مردمی، آن ها را مجبور به خروج می کند.

اکنون پس از اینکه برای گروه تروریستی داعش پایگاه و جایگاهی در سوریه غیر از مناطق اشغالی توسط آمریکا باقی نمانده، اشغالگران بهانه ای برای حضور در خاک سوریه ندارند.

اخراج آمریکا از سوریه به معنای آزادسازی منابع نفت و گاز سوریه و بازگشت فوری برق به همه مناطق سوریه و حل مشکل سوخت که ملت سوریه سال هاست که با آن دست و پنجه نرم می کند.

البته آمریکایی ها نیز می دانند که حمله موشکی به پایگاه های آن ها، آغاز عملیاتی مداوم تا زمان اخراج کامل آن ها از خاک سوریه است و این آمریکاست که انتخاب کند نیروهایش را عمودی یا افقی از سوریه بیرون ببرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha