تمرکز سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم است

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: تمرکز این سازمان در پیشگیری از وقوع جرم است و به این منظور کلاس های آموزشی زیادی برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی خراسان شمالی اظهار داشت:‌ رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها بر سالم بودن نیروهای مسلح کشور اشاره کرده اند و تاکید داشتند که با برنامه های آموزشی و کارگاهی تلاش شود تا این روند مثبت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه حتی یک تخلف نیز در بین نیروهای مسلح کشور زیاد است افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود به حساس بودن این سازمان اشاره داشته اند که دادگاه قضایی آن نیز فعالیت بسیار مهمی را انجام می دهد.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه مخاطبان سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز از بین نیروهای مهم و حساس کشور هستند، تصریح کرد: این مهم وظیفه این دستگاه را سنگین تر می کند و باید با اهمیت ویژه ای وظایف قضایی را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی و امنیتی کشور حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند چرا که شهروندان در زمان بروز مشکل به آنها پناه می برند و نیروهای مسلح کشور در زمان های حساس از جمله جاری شدن سیل جانانه برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه حافظ سلامت نیروهای مسلح در کشور هستیم، اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم در بین مخاطبان این سازمان در اولویت قرار دارد و برای این منظور کلاس های آموزشی زیادی برگزار شده است.

وی بیان کرد: هر چقدر میدان آموزشی در پیشگیری از وقوع جرم گسترده شود، مشکلات و چالش ها در خصوص تخلفات در حوزه کاری سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز کمتر می شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح در حین ماموریت باید انتخاب های فوری داشته باشند و در مواردی در دوراهی شلیک کردن و نکردن در صحنه جرم دچار شک می شوند و این حساسیت امر را نشان می دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به پرونده قاتل شهید "علی اکبر رنجبر" مامور انتظامی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: این شهید به بدترین وضع به شهادت رسیدند که پس از رسیدگی به پرونده قاتل نیز به سزای خود رسید.

حجت الاسلام پورخاقان در ادامه با اشاره به قیام امام حسین (ع) در آستانه ماه محرم گفت: سیدالشهدا(ع) در راه هدف خود به شهادت رسیدند و ما نیز باید رهرو مکتب حسینی باشیم و در مقابل طاغوت زمان قیام کنیم.

وی به آرمان های ارزشی انقلاب اسلامی نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: مردم در مقابل طاغوت قیام کردند و به پیروزی رسیدند و اینک وظیفه داریم تا این ارزش ها را در بین جوانان ترویج دهیم.

آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی خراسان شمالی امروز (چهارشنبه) با حضور اعضای شورای تامین استان و فرمانده هان نیروهای مسلح استان در سالن اجتماعات دادگستری بجنورد برگزار شد.

در این آیین "مجتبی زارع" به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی و "محمود رحمانی" به عنوان دادستان نظامی استان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha