۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84836390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان در ۱۶۵ حرفه آموزش رایگان ارایه می‌کند 

کاشان - ایرنا - رییس مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: ۱۸ گروه جامعه هدف این مرکز در بخش دولتی در ۱۶۵ حرفه به طور رایگان آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن قاسمی سپرو روز پنجشنبه به مناسبت روز ملی مهارت و ترویج آموزش (ششم مرداد) در گفت و گو باخبرنگاران‌ افزود: آموزش‌ها بر پایه نیازسنجی یک سال گذشته واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی انجام می‌شود و در این مدت ۲ هزار و ۴۴ نفر، ۳۳۱ هزار و ۳۸۱ نفر ساعت آموزش را در ۲۲۲ دوره در مرکزهای فنی و حرفه ای به صورت رایگان گذرانده‌اند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته یکهزار و ۸۱۲ نفر در آزمون مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: ۶۹ درصد این افراد موفق به کسب امتیاز قبولی شده‌اند و یکهزار و ۲۱۴ نفر گواهینامه دریافت کرده‌اند. 

رییس مرکز فنی و حرفه ای اردستان خاطر نشان کرد: در بخش آزاد نیز بر پایه برنامه‌ریزی دولت سیزدهم صدور مجوزها سرعت گرفته و در مدت ۳۳ روز پروانه صادر می شود و در این راستا تعداد آموزشگاه‌ها از ۱۰ واحد به ۲۰ آموزشگاه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از این تعداد آموزشگاه، ۱۰ واحد در زمینه مراقبت زیبایی، ۲ واحد فناوری اطلاعات، ۲ واحد امور مالی و بازرگانی، یک واحد در زمینه خدمات تغذیه و پنج واحد دیگر در سایر زمینه‌ها فعالیت دارند.   

قاسمی سپرو اظهار داشت: ۲۷۶ نفر افزون بر ۸۳ هزار و ۱۴۵ ساعت آموزش را در آموزشگاه‌های آزاد گذرانده و موفق به دریافت  گواهینامه شده‌اند.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته ۳۱۰ نفر از شاغلان در بخش صنایع اردستان در دوره‌های مختلف فنی از آموزش‌های مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردستان استفاده کرده اند.

قاسمی با بیان اینکه اردستان با کمبود جمعیت مواجه است، ادامه داد: لازم است فرهنگ کار در منطقه اصلاح و جوانان به سمت فعالیت‌های بدنی پیش بروند، همچنین با توجه به پیشرفت علم و فناوری ضروری است تجهیزات مرکز فنی و حرفه‌ای بروزرسانی شود که به تخصیص اعتبار تملک دارایی نیاز دارد.

به گفته وی، ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای پسرانه و دخترانه در اردستان، یک مرکز در زواره به صورت ثابت و در مهاباد نیز به صورت سیار فعال است.

شهرستان ۴۳ هزار نفری اردستان با جمعیت دانش آموزی چهار هزار و ۳۹۵ نفری در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha