۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در استان اصفهان فعال است

کاشان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد و غیر دولتی دارای مجوز از مرکز فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت دارد که بر کار آنها نظارت می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مصلحی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز فنی و حرفه ای اردستان افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در همه شهرستان‌های استان اصفهان فعال است و دارای ۵۴ مرکز برادران و خواهران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۴۰ کارگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های فنی، خدماتی و کشاورزی، آموزش های تخصصی را در بخش دولتی به هنرجویان ارایه می‌کنند، تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد برگه‌های فنی هنرجویان را از اداره کل فنی و حرفه‌ای دریافت و شهریه می‌گیرند ولی مراکز دولتی هیچگونه وجهی از افراد دریافت نمی کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در زمان حاضر به دانشجویان، دانش آموختگان، سربازان، زندانیان و زنان سرپرست خانواده و در بخش های صنعت، دولتی و غیر دولتی و روستاییان، خدمات آموزشی ارائه می‌کنند.

مصلحی گفت: در زمینه اشتغال تلاش شده است با هم‌افزایی بین آموزش و پرورش، اداره کل فنی و حرفه ای و صنعت، دوره‌های آموزشی مربوط به مهارت‌های مورد نیاز ارائه شود.

وی افزود: اگر هم‌افزایی بین آموزش و پرورش، دانشگاه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای و صنعت برقرار شود برای صنعت مفید است و می‌تواند نیروی متخصص جذب کند تا برای آن سوددهی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات پنج ساله حسن قاسمی تجلیل و محمدهادی ملایی به عنوان سرپرست جدید مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردستان معرفی شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha