سیلاب راه دسترسی ۱۴ روستای بالا دست بخش مرزن‌آباد چالوس را بست

نوشهر - ایرنا - فرماندار چالوس با اشاره به سیلاب و طغیان رودخانه در روستاهای بالا دست مرزن آباد از بسته شدن راه دسترسی ۱۳ روستای بخش مرزن آباد چالوس خبر داد.

علی قاسمی صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه دسترسی به ۱۱ روستای مسیر دزدبن به دلیر و روستاهای فشکور، ساتره و پل اوشن بخش مرزن آباد شهرستان چالوس به علت سیلاب و طغیان رودخانه از نیمه شب گذشته بسته شد و حتی شدت طغیان رودخانه موجب تخریب پل ارتباطی روستای ساتره شد.

وی که نیمه شب نیز در این منطقه حضور داشت ادامه داد: بلافاصله نیروهای راهداری و بخشداری که در حال آماده باش بودند وارد عمل شدند و هم اکنون در حال پاکسازی مسیرها و رها سازی خودروها گرفتار می باشند و در این عملیات نیز نیروهای برق مشغول رفع مشکل و قطعی برق برخی از مناطق دچار سیلاب هستند.

فرماندار چالوس گفت: از صبح روز گذشته هشدار و آماده باش کامل طغیان و سیلاب به تمامی دستگاه های امداد رسان، دهیاری ها، بخشداری و شهرداری ها داده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و آبگرفتگی منازل گزارش نشده است. 

عملیات پاکسازی جاده کندوان

فرماندار چالوس همچنین از آغاز بلافاصله پاکسازی جاده کندوان از نیمه شب با وقوع سیلاب در این مسیر توسط نیروهای راهداری خبر داد و افزود: در حال حاضر نیروهای راهداری با اکیپ های مجهز مشغول عملیات پاکسازی هستند.

قاسمی ادامه داد: سیلاب شب گذشته موجب ورود گل و لای به ارتفاع حدود نیم متر در این جاده در منطقه مکارود تا دزدبن شد و برخی از خودروها با تلاش نیروهای هلال احمر و راهداری رها سازی و تخلیه شدند و حدود ۱۵ نفر از مسافرین این خودروها نیز در مسجد اسکان داده شدند.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از ۸۵ روستای ییلاقی و کوهستانی ، جمعیتی دستکم ۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۵ کیلومتر جنوب شرقی شهرستان چالوس و در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha