۲ نفر در سیلاب شهرستان کوهرنگ مفقود شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه سیلاب چهارمحال و بختیاری تاکنون تلفات جانی نداشته است، گفت: این در حالی است که ۲ نفر در سیلاب شهرستان کوهرنگ مفقوده شده و عملیات جست‌وجو در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج کیانی روز جمعه در ستاد مدیریت بحران این استان که در روستاب بارده شهرستان بن برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا سه مفقودی در سیلاب روستای بارده شهرستان بن نیز اعلام شد که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مفقودی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در دقایق ابتدایی وقوع سیلاب در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرده و به مردم امدادرسانی کردند و عملیات امداد و نجات همچنان در حال انجام است.

رییس جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام ۵۰ نیروی امدادگر  به روستای بارده خبر داد و گفت: این تعداد امدادگر با ۱۰ دستگاه پمپ آبکش تاکنون ۵۰ خانه روستایی در بارده را تخلیه کرده‌اند.

کیانی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ دستگاه چادر و ۲۰۰ پتو و مقدار اقلام غذایی در منطقه آماده شده که در صورت نیاز بین مردم توزیع می‌شود.

وی همچنین از برپایی اردوگاه در روستای بارده خبر داد و گفت: تاکنون هیچ یک از خانوارهای سیل زده در این اردوگاه ساکن نشده و اغلب در خانه اقوام خود ساکن شده‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: پنج شهرستان استان درگیر سیلاب شده است و با اعلام فراخوان نیروهای امدادی بیشتری برای کمک به مردم در حال اعزام به مناطق مختلف استان است.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال شده است و باعث جاری شدن سیل در برخی مناطق استان از جمله روستای بارده در شهرستان بن شد.

همچنین  بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در این استان تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha