۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84837380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نسخه خطی "قرآن کریم" در اردبیل رونمایی شد

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 84837380
نسخه خطی "قرآن کریم" در اردبیل رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - نسخه خطی "قرآن کریم" در کتابخانه مرکزی اردبیل با حضور مسئولان فرهنگی استان رونمایی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از کتابخانه‌های عمومی اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این آیین گفت: نسخه خطی قرآن کریم توسط هنرمند اردبیلی حسن پورولی به نگارش در آمده است.

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: هنرمند اردبیلی این نسخه خطی گرانسنگ را در مدت زمان پنج ماه و با انجام ۸۰۰ ساعت کار ظریف تهیه کرده است.

وی با بیان اینکه این نسخه خطی قرآن کریم با خودکار پنج دهم و در ابعاد ۱۴۰ در ۱۱۰ نگارش شده است، اظهار کرد: هنرمند اردبیلی این اثر فاخر را به شورای فرهنگ عمومی استان اهدا کرده بود، که با عنایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این اثر ارزشمند و گرانبها به کتابخانه مرکزی اردبیل اهدا شد.

او با تاکید بر لزوم صیانت از این اثر ارزشمند و معنوی، بیان کرد: تلاش می‌شود با نگهداری از چنین مجموعه‌های گرانبها در کتابخانه عمومی، علاوه بر آشنایی جوانان با آنها، نسل‌های آینده به وجود چنین آثار و نسخ خطی افتخار کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرآن و اهل بیت(ع) را هدایتگر امت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: امروز بشریت و دنیا نیازمند معارف قرآنی است.

رضاقلیزاده ادامه داد: برای تربیت و تعالی جوانان و نسل‌های آینده قرآن کریم تنها گنجیه عظیم است و برای همین همه باید برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha