۷ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۶
کد خبر: 84837588
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرپرست فرمانداری رفسنجان: سد سپیداران راویز سرریز کرد

کرمان -ایرنا- سرپرست فرمانداری رفسنجان با اشاره به سرریز شدن سد سپیداران ِ راویز با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و جاری شدن رودخانه از سمت این سد به سوی رفسنجان، دستور فوری تخلیه روستای کوثر ریز از توابع بخش مرکزی این شهر و تعدادی روستای دیگر را صادر کرد.

حسین رضایی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح آخرین وضعیت بارندگی و بروز سیلاب های مخرب اظهار کرد: طبق اعلام متصدی بارانسنجی راویز رفسنجان سد سپیداران با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب پر شده و رودخانه راویزی به شدت سیلابی شده است ضمن اینکه بندخاکی پورکان در راویز هم عصر امروز بر اثر سیل شکست.

وی افزود: این رودخانه ها به سمت جاده رفسنجان _ انار حوالی روستای احمد آباد دئفه در حال حرکت است و جاده همت آباد رفسنجان به کشکوئیه و نیز احمدآباد دئفه رضوی به سمت رفسنجان مسدود شده است.

رضایی بیان کرد: روستاهای بخش مرکزی شامل سعید آبادشفیع پور، ناصریه، همت آباد آگاه و نعمت آباد نیز باید برای در امان ماندن از خطرات احتمالی تخلیه شوند و در حسینیه ثارالله و ورزشگاه تختی اسکان یابند.

وی تصریح کرد: کوثر ریز با جمعیت ۲ هزار نفر از توابع بخش مرکزی رفسنجان است که در خطر سیل گسترده تر قرار دارد و دستور تخلیه فوری این روستا صادر شد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان: سد سپیداران راویز سرریز کرد

رضایی گفت: تخلیه منازل روستای کوثر ریز و انتقال وسایل به مناطق امن شهرستان رفسنجان توسط رزمندگان گروه موشکی و توپخانه  ۶۵ صاعقه نیروی زمینی سپاه در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان خاطرنشان کرد: به روستاهای خالق آباد، گلشن، عباس آباد امین، شهرک عباس آباد و حسن آباد نواب از توابع بخش کشکوئیه رفسنجان نیز دستور تخلیه داده شده است این افراد می توانند در سه نقطه از شهر کشکوئیه یعنی مسجد جامع، مصلی و کاردانش ابن سینا مستقر شوند.

گسیل ماشین آلات سنگین از سپاه کرمان به سمت رفسنجان

سرهنگ جواد جلالی مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان هم که از صبح روز جمعه در رفسنجان حاضر شده و مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نیاز کنونی در سطح شهرستان رفسنجان، با هماهنگی صورت گرفته تعدادی ماشین آلات سنگین از سمت کرمان به رفسنجان در حرکت هستند.

وی افزود: هم اکنون نیز ۲۰۰ جهادگر در قالب ۲۰ گروه جهادی  از شهرهای کرمان و رفسنجان با حضور در مناطق حاد سیل زده از جمله بلوار امام علی (ع) و روستای کوثرریز در حال خدمات رسانی هستند.

سرهنگ جلالی ادامه داد: محل های ورود آب به داخل شهر رفسنجان با ایجاد سیل بندهای خاکی مسدود شده است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم بارش ها دغدغه ماست مردم مراقب کنند تا خدای ناکرده شاهد حوادث ناگوار  نباشیم و خونسردی خود را حفظ نمایند.

۱۱تیم عملیاتی امدادی از خارج شهرستان به مناطق درگیر سیلاب در رفسنجان اعزام شد

حسن امینی رنجبر رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در این شهرستان مطرح کرد: بعد از آغاز بارندگی ۱۱ تیم امدادی و ۵٠ امدادگر از شهرستان های شهداد، کرمان و ماهان به همراه تیم واکنش سریع به رفسنجان اعزام شدند که به همراه نیروهای بسیج در حال امدادرسانی به مردم سیل زده هستند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان: سد سپیداران راویز سرریز کرد

وی افزود: در پی جاری شدن سیلاب در سطح شهر، ۵٠ خانه توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر رفسنجان از آب تخلیه گردید.

امینی رنجبر ادامه داد: با توجه به وضعیت آب گرفتگی معابر و منازل در روستای کوثرریز، نیروهای مقاومت بسیج در حال تخلیه منازل و بردن افراد به جای امن هستند و آبکشی از منازل توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ممانعت از ورود آب به سمت روستای کوثرریز یک دستگاه بیل مکانیکی نیز در مسیر ورودی جاده رفسنجان مستقر کرده ایم.

امینی رنجبر ازمردم خواست از ازدحام در مناطق سیل زده و تردد در مناطق گردشگری جلوگیری کنند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان: سد سپیداران راویز سرریز کرد

بارندگی ها در رفسنجان از روز چهارشنبه آغاز شده و  با بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها در بیشتر نقاط شهرستان در بخش های مختلف زیرساختی، جاده ای، آب، برق، کشاورزی، دامداری و غیره خسارت وارد کرده است؛ در این شهرستان یک بانوی ۲۰ ساله اهل ناصریه هم که به تماشای سیل رفته بود بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.  

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومرتی شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha