امام جمعه ابرکوه: تبیین درس‌های عاشورا مهمترین تکلیف مبلغان است

یزد- ایرنا- امام جمعه ابرکوه بابیان اینکه عزاداری امام حسین علیه السلام بزرگداشت شعائر مذهبی و زمینه ساز ارتقاء معرفت دینی است، گفت: ائمه جماعات، روحانیان و مبلغان مذهبی برای ماندگاری و اثربخشی قیام امام حسین (ع) که احیاء تاریخ اسلام شده است تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه جمعه در نشست روحانیان و ائمه جماعات شهرستان ابرکوه با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین علیه السلام افزود : مکتب حیات بخش سالار شهیدان منشا پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی و باید در تکریم و تجلیل از نهضت حسینی علیه السلام و عاشورا که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) است، تلاش کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان، روحانیان و هیات‌های عزاداری باید بگونه ای قیام و اهداف امام حسین علیه السلام را ترویج و تبلیغ کنندکه پیام رسان کربلا باشند و از انجام هرگونه حرکات خرافاتی جلوگیری کنند .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: باید درمراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام فلسفه نهضت ایشان را که مبین بصیرت آن حضرت بود، برای جوانان تبیین کنیم .

حسینی بابیان اینکه تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی تصریح کرد: اجتماع هیات‌های مذهبی در هشتم محرم در ابرکوه به یک فرهنگ تبدیل شده که همه هیات‌های عزاداری یکدست و یکپارچه در مراسم روز هشتم محرم شرکت می‌کنند و به صورت زنده از رسانه ملی عزاداری مردم ابرکوه پخش می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه هم در این نشست با تبیین اهمیت آیین سوگواری سالار شهیدان علیه‌السلام  گفت: اهداف و رسالت عظیم سید الشهدا (ع) که پس از ۱۴۰۰سال هنوز زنده و پویا است برای مردم به ویژه قشر های جوان تبیین شود.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده افزود: روحانیان مبلغان دینی ، هیات مذهبی و دستجات سینه زنی آن چیزی که سید الشهدا (ع) همه هستی شان را برای ترویج دین اسلام نا ب محمدی (ص) گذاشتند برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه ابرکوه: تبیین درس‌های عاشورا مهمترین تکلیف مبلغان است

وی با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری ها باشد، خاطرنشان کرد: برپایی نماز اول وقت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه عزاداران حسینی باشد.

رئیس تبلیغات  اسلامی ابرکوه با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود ، یاد آور شد: محرم فرصت گران بهایی برای انتقال معارف اهل بیت به‌ ویژه به نسل جوان است و باید با تکیه بر قرآن و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت آحاد مردم تلاش کرد.

امام جمعه ابرکوه: تبیین درس‌های عاشورا مهمترین تکلیف مبلغان است

فرماندار ابرکوه هم در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط جوی و جاری شدن سیل گفت: روحانیان و ائمه جمعه و جماعت مردم نسبت رعایت ایمنی تردد بر اثر جاری شدن سیل آگاه سازند.

محمد هادی زارع زاده افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب در سطح شهر وبرخی روستا ها مردم از تردد غیر ضرور در سطح شهر خوداری کنند.

فرماندار و جانشین شورای فرهنگ عمومی ابرکوه همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران آن حضرت ، افزود: شور و شعور حسینی علیه السلام نماد آیین های عزاداری است .

وی تصریح کرد: آیین زنجیرزنی این شهرستان که همراه با طبل ، شیپور و سنج به صورتی منسجم و  بی نظیر هر سال در هشتم محرم  با حضور جمع کثیری از هیات‌های زنجیرزنی این شهرستان برگزار می شود.

شهرستان ابرکوه ۷۳ هیات مذهبی شناسنامه دار و سازماندهی شده دارد که یکی از هیات‌ها ویژه بانوان است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha