۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84837993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ بقعه شاخص زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ویژه برنامه های ماه محرم با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص این استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۸ مرداد تا ۵ مهرماه سال جاری، همزمان با اول ماه محرم تا آخر ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه  در سه سطح اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان  اوقاف و امور خیریه در قالب ۲ طرح با عنوان های «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» با محتواهایی همچون سخنرانی، مداحی و سوگواری اقدام به برگزاری آیین های مختلف و دینی مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور کرده است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه آیین های عزاداری در سه سطح مختلف با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای موجود فیزیکی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: در همین ارتباط برای ایجاد هر چه بیشتر هماهنگی و استفاده بهینه از این ایام طی روزهای گذشته  نشست های خاصی با ذاکرین اهل بیت و مسئولان هیات های مذهبی برگزار شده است.  

کرمی با اشاره به اینکه امسال ۱۰ بقعه متبرکه استان زنجان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی است، گفت: حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم (ع) روستای حاج سیران زنجان،  امامزاده زید الکبیر (ع)   ابهر، امامزاده اسماعیل (ع) و امامزاده یعقوب (ع) در شهرستان ابهر،  بقعه قیدار نبی (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) سجاس در شهرستان خدابنده و امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر شهرستان طارم میزبان برنامه‌های محرم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این برنامه ها با توجه به امکان اوج گیری دوباره شیوع کرونا با رعایت شیوه نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در فضاهای بسته انجام خواهد شد و دسته های عزاداری حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زنجان با اتخاذ تدابیر حفاظتی و بهداشتی لازم برگزار شد.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۰ مبلغ اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع و امامزادگان و مناطق کم برخوردار تا پایان برنامه های ماه محرم مستقر می شوند، افزود: همچنین در این ایام ۱۰ مبلغ بومی  نیز به ارائه خدمات گوناگون اجرای نماز جماعت سخنرانی و روضه خوانی اجرای  مشاوره و و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان اختصاص به عزاداری امام حسین (ع) دارد، از همین رو اجرای نیات واقفین خیر اندیش با موضوع تعزیه داری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اطعام عزاداران حسینی نیز در این ایام طبق نیات واقفان در دستور کار ادارات اجرایی اوقاف استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha