۵۰ هزار نفر طی ماه محرم در زنجان اطعام شدند

زنجان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طی ماه محرم ۵۰ هزار نفر از عزاداران زنجانی در سراسر استان با بهره‌مندی از عواید موقوفات اطعام شدند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح شمیم حسینی از ابتدای ماه محرم آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد همچنین طبخ و توزیع غذا، کمک به هیات‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های عزاداری و سوگواری از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح «شمیم حسینی» است.

وی اضافه کرد: طرح شمیم حسینی یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه محرم است که به منظور تعظیم شعائر حسینی، ترویج فرهنگ وقف، اجرای نیات واقفین خیراندیش و همچنین ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنانه به قشرهای کم برخوردار با کمک و مشارکت هیات‌های مذهبی اجرا می‌شود.

کرمی ادامه داد: در این طرح از موقوفاتی که در تعزیه‌داری شناخته شده هستند برای کمک به مساجد و هیات‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم عزاداری استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در ایام محرم در راستای انتقال پیام عاشورا به جهانیان تلاش کنیم، اظهار کرد: عاشورا مختص شیعیان نیست و به تمام مردم جهان تعلق دارد.

کرمی از برپایی خیمه معرفت در جوار امامزادگان در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: در این خیمه‌ها علاوه بر توزیع کتابچه‌های موضوعی نسبت به ارائه مشاوره در موضوعات مذهبی و دینی و شرعی اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از برگزاری برنامه رهروان زینبی در روز ۱۲ محرم توسط خواهران هم استانی خبر داد و بیان کرد: این برنامه نیز با هدف تبیین سبک و سیره زندگی حضرت زینب (س) اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha