استاندار تهران: کاهش مفقودی‌های سیل فیروزکوه به ۴ نفر/مردم هشدارها را جدی بگیرند

تهران - ایرنا - استاندار تهران از کاهش مفقودی‌های سیل فیروزکوه به چهار نفر خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از استانداری تهران،  محسن منصوری با اشاره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان تهران اظهار داشت: امدادرسانی به روستاهای سیل زده فیروزکوه به ویژه زرین‌دشت و مزداران همچنان ادامه دارد و ۱۰ نفر فوتی و ۱۶ نفر مفقود اعلام شد.  

وی تصریح کرد: عملیات امداد و نجات مانند روزهای گذشته در روستاهای شهرستان فیروزکوه ادامه دارد و ماشین آلات و تجهیزات به اندازه کافی در منطقه وجود دارد.  

استاندار تهران افزود: اکنون تنها مشکل، راه‌های دسترسی است که تا پیش از سیل دیشب بخشی از عملیات‌ها انجام شده بود اما به دلیل سیل دیشب، خرابی‌ها و رانش‌هایی که اتفاق افتاد، مسیر دسترسی به روستاها را مجدد با مشکل روبه رو کرد.

منصوری اضافه کرد: خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امداد و نجات تا صبح امروز شنبه هشتم مرداد، مسیر دسترسی روستاها که مسدود شده بود، باز شد.  

وی با اشاره به کاهش آمار مفقودان گفت: در مورد عملیات نجات مفقودان توفیقاتی حاصل شد و اکنون تعداد مفقودان به چهار نفر کاهش پیدا کرده است و با توجه به شناسایی موقعیت آنها، اگر شرایط آب و هوای اجازه دهد تا ظهر یا بعداز ظهر شرایط مفقودان هم تعیین تکلیف خواهد شد.  

استاندار تهران با توجه به تداوم بارش‌های سیل‌آسا افزود: در شهر تهران و دامنه جنوبی البرز در شهرستان پاکدشت، پردیس و دماوند اتفاقات کم‌سابقه‌ای اتفاق افتاده است و متاسفانه به دلیل آسیب وارده به سد محلی چنداب، شب گذشته مجبور به مسدود شدن راه دسترسی مردم به جاده امام رضا(ع) برای حدود ۲ ساعت شدیم.  

منصوری افزود: با توجه به وقوع سیل در شهرستان دماوند و اعلام دو نفر فوتی، برای عدم ایجاد مشکل و گرفتار شدن خودروها در سیل، دسترسی مردم برای دو ساعت در محور دماوند در شرق تهران نیز بسته شد.  

وی با اشاره به عملیات امداد و نجات در روستاهای آسیب دیده استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها در عصر امروز از مردم تقاضا داریم که از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.  

به گزارش ایرنا، بامداد روز پنجشنبه ۶ مرداماه شاهد وقوع سیل در مناطق غربی و شرقی استان تهران از جمله امامزاده داود (ع) و شهرستان های پاکدشت، دماوند و فیروزکوه بودیم.

در این حادثه دهها نفر کشته و تعدادی نیز همچنان مفقود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha