۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84838162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر از دانشگاه کردستان

۸ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۶
کد خبر: 84838162
۲ خبر از دانشگاه کردستان

سنندج- ایرنا- کسب رتبه برتر ۳۳ دانشجوی دانشگاه کردستان در المپیاد علمی دانشجویی کشور و دریافت رتبه نخست کاروان ورزشی در پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها، از جمله خبرهای کوتاه دانشگاه کردستان است.

به گزارش ایرنا، ۳۳ نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان در مرحله اول بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه شدند.

بر اساس نتایج اعلام شده از طرف مرکز المپیاد علمی دانشجویی سازمان سنجش آموزش کشور، این تعداد از دانشجویان دانشگاه کردستان در المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه شده‌اند که پنج نفر از آنان حائز رتبه اول شده‌اند.

مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و بعدازظهر روز جمعه چهارم شهریور سال ۱۴۰۱ در دانشگاه های واقع در مراکز مناطق ده‌ گانه کشور شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران-بابلسر، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا-همدان، دانشگاه رازی-کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار می شود.

آزمون مرحله نهایی المپیاد در یک روز و مطابق با برنامه زمان بندی درج شده در درگاه مرکز المیپاد علمی دانشجویی کشور برگزار خواهد شد.
 

کسب رتبه نخست منطقه ۵ کاروان ورزشی دانشگاه کردستان در المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه های کشور

کاروان ورزشی پسران دانشگاه کردستان با کسب ۳۹ امتیاز، در رتبه نخست منطقه ۵ و جایگاه پانزدهم کشوری قرار گرفت.

با اتمام پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات عالی کشور، کاروان ورزشی پسران دانشگاه کردستان با کسب ۳۹ امتیاز، رتبه نخست منطقه پنج و جایگاه پانزدهم کشوری را بدست آورد و بالاتر از تیم‌های شهید باهنر کرمان، صنعتی شریف تهران، ارومیه، گیلان، زنجان، اراک، بوعلی سینا همدان، علامه طباطبایی و تربیت مدرس قرار گرفت.

سایر تیم‌های منطقه پنج شامل دانشگاه‌های لرستان، ایلام، رازی، آیت الله بروجردی، فرهنگیان کردستان و صنعتی کرمانشاه به ترتیب در جایگاه های ۳۳،  ۳۵، ۴۳، ۶۴ و ۸۹ المپیاد قرار گرفتند.

دانشگاه‌ها باید نقش پررنگی در توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها داشته باشند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کردستان در جلسه‌ای با شرکت های دانش بنیان و با هدف پیشبرد طرح تانا در کردستان، اظهار داشت: مردم این استان باید نقش دانشگاه‌ها را در رفع مشکلات جامعه مشاهده کنند.

کیومرث کرمی با بیان اینکه نقش آفرینی دانشگاه‌ها در جامعه جایگاه آنها را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی ارتقا خواهد داد، افزود: دانشگاه‌ها باید نقش پررنگی در توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها داشته باشد و لازمه آن، حرکت کردن به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنکور سال ۱۴۰۱، تنها ۱۰ درصد از داوطلبان رشته ریاضی و ۴۰ درصد از رشته تجربی بودند و اگر در سال‌های آینده چاره‌ اندیشی در رشته‌های ریاضی و بازار کار این رشته‌ها نشود میزان شرکت‌کنندگان بسیار کاهش خواهد یافت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کردستان گفت: خوشبختانه دانشگاه کردستان در ۱۰ سال گذشته کارهای خوبی را شروع کرده و اکنون در مجاورت هر دانشکده یک مجتمع نوآوری از جمله مجتمع نوآوری مهندسی معدن و عمران و یا در بیجار، مجتمع نوآوری فرش بیجار و مجتمع‌ نوآوری اجتماعی در مجاورت دانشکده علوم انسانی تاسیس شده است.

کرمی تاکید کرد: این مجتمع های نوآوری، نقش مهمی در توانمند کردن فارغ التحصیلان و فعالیت و نقش آفرینی آنان در خارج از دانشگاه و بازار کار خواهد داشت.

نخستین رویداد تانا «توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌» به همت پارک علم و فناوری و با حضور شرکت‌های دانش بنیان و جمعی از مسئولان، پنجم مرداد در دانشگاه کردستان برگزار شد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha