سیلاب خسارت گسترده‌ای به بخش کشاورزی شهرستان فارسان وارد کرد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان گفت: سیلاب و وزش باد شدید در روز جمعه خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی شامل مزارع و باغات شهرستان وارد کرد که برآورد خسارت‌ها از سوی کارشناسان آغاز شده است.

سیدهادی صالحی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب روز جمعه تمامی مناطق شهرستان را فراگرفت و به گونه‌ای بود که راه ارتباطی چند روستا برای ساعاتی مسدود شد اما با تلاش نیروهای راهداری و امدادی مسیرها بازگشایی شد و اکنون تمامی محورهای راتباطی شهرستان باز است.

وی ادامه داد: حجم سیلاب در بخش باباحیدر بسیار زیاد بود و احتمال تخریب سدها و بندهای خاکی وجود داشت اما با رهاسازی به موقع آب هیچ‌یک از سدها و بندهای خاکی در شهرستان آسیب ندیده است.

فرماندار فارسان همچنین از نفود سیلاب به تعدادی از خانه‌ها در شهر باباحیدر و منطقه هیرگان خبر داد و گفت: نفوذ آب به شکلی نبود که منجر به تخریب خانه‌ها شود و به سرعت آب خارج شد.

صالحی افزود: سیلاب خسارت جانی در شهرستان نداشت اما با توجه به خسارت زیادی که به بخش کشاورزی وارد شده این خسارت‌ها پس از بررسی دقیق جمع‌بندی و به مدیریت بحران استان ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از شامگاه چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال و باعث جاری شدن سیل در تمامی شهرستان‌های این استان شد.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد و هشدار سطح قرمز در این خصوص صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha