۲۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84838455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز ۴ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: مجوز چهار طرح اقتصادی با سرمایه گذاری خارجی هشت میلیون و ۲۴۰ هزار دلار در این استان صادر شد.

مجید درخشانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: احداث نیروگاه مقیاس کوچک برق در شهرک صنعتی بیدک بجنورد، تولید گاز سنتز صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی توسط سرمایه گذران امارتی و طرح تولید مواد شوینده در شهرک صنعتی بیدک توسط سرمایه گذار افغانستانی مجوز فعالیت دریافت کرد.

به گفته وی؛ در مجموع هفت میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برای این سه طرح سرمایه گذاری می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق به بهره برداری رسید و ۲ طرح دیگر در حال ساخت است و تا پایان امسال تکمیل می شوند.

وی بیان کرد: یک طرح گردشگری نیز در بجنورد با مشارکت سرمایه گذار ایرانی مقیم آلمان با ۵۴۰ هزار دلار مصوب شده است و به زودی اجرایی می شود.

سرمایه گذاری‌های خارجی در خراسان شمالی تاکنون محدود به یک واحد فرآوری برنج در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است که از ۳ سال قبل کار خود را در این استان و با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلار آغاز کرده است.

 طبق گزارش‌های رسمی این استان رتبه ۲۹ را در بین استان های کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داده است.

 این استان با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول باغی و کشاورزی، ۴۵ هزار تن فولاد و ۹۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری دارد.

خراسان شمالی با جمعیت ۶۸۳ هزار نفر در شرق کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha