۹ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84839192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین مورد نیاز احداث خانه امید بازنشستگان بوشهر پس از ۱۵ سال‌ انتظار تامین شد

بوشهر- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: مشکل تامین زمین احداث خانه امید بازنشستگان در مرکز این استان پس از ۱۵ سال‌ انتظار و بلاتکلیفی برطرف شده است و در هفته دولت امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‎شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر جعفری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بازنشستگان استان بوشهر اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم بازنشستگان استان بوشهر خانه امید بود که در سال ۱۳۸۶ تصویب شد اما تاکنون به علت تامین نشدن زمین بلاتکلیف مانده بود.

وی بیان کرد: در این راستا با تلاش شورا و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر قطعه زمینی در حال واگذاری است که پس از طی مراحل لازم  عملیات اجرایی پروژه در هفته دولت آغاز می‎شود.

جعفری ادامه داد: بازنشستگان کسانی هستند که راه و رسم ترتیب را به دیگران می‌آموزند و دولت مردمی نگاه ویژه به آنان دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: در این استان هم اکنون ۱۷ هزار و ۷۰۰ بازنشسته حقوق‌بگیر عضو صندوق کشوری هستند درحالی که ۱۲ هزار نفر از شاغلان دستگاه‌های اجرایی این استان  پرداختی به صندوق دارند.

داریوش کشتکار افزود: این نبود توازن در پرداخت و دریافت و همچنین میانگین سن بازنشستگی کارکنان دولت در استان بوشهر که ۵۱ سال است که ه بازنشستگان باعث بحران صندوق بازنشستگی است.

وی ادامه داد: بیشترین بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگان استان بوشهر نیز متعلق به اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند.‌

کشتکار ادامه داد: مسائل اصلی بازنشستگان استان بوشهر شامل معیشت، درمان و تکریم آنان است که در بحث معیشت و درمان دولت برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: در بخش تکریم که مورد تاکید دین مبین اسلام و بخشی از فرهنگ ایران است صندوق بازنشستگی کشوری با تشکیل ستاد بزرگداشت روز بازنشستگان هر ساله با هدف قدرشناسی از سال‌ها خدمت صادقانه و ارزشمند آنان و همچنین شناسایی نخبگان ویژه‌برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

کشتکار یادآور شد: امسال براساس فراخوان انجام شده در مجموع ۲۹ اثر به دبیرخانه جشنواره شناسایی بازنشستگان نمونه استان بوشهر ارسال شد که با تشکیل هیات داوران برترین‎های استان انتخاب شدند.

رئیس شورای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان بوشهر نیز گفت: وقتی صحبت از تکریم انسانی است این یعنی عوامل ۳۰ سال خدمت دیروز پاس داشته شوند.

عالی بازدار افزود: اکنون نگاه نامناسب دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان یکی از چالش‎های این قشر است که باید با نگاه ویژه‎تری به بازنشستگان نگاه کنند.

وی ادامه داد: تکریم بازنشستگان یعنی اینکه پس انداز ۳۰ ساله بازنشسته در صندوق بازنشستگی کشور در دوره سالمندی به دادش برسد.

بازدار اظهار کرد: همگان اطلاع دارند که صندوق بازنشستگان کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و خرید سهام کارخانجات نتوانسته نیازهای بازنشسته خود را تامین کنند.

وی گفت: صندوق‌ها امروز به سختی نفس می‌کشند و این یک رنج بزرگ برای بازنشستگان کشور است که باید به کمک دولت مشکلات آن حل شود.

بازدار اظهار کرد: در مصوبه سفر دولت در سال ۸۶ به استان بوشهر باید دو باب خانه امید در شهرهای بوشهر و برازجان احداث می شد که این مهم تاکنون محقق نشده تا استان بوشهر تنها استان فاقد خانه امید باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ نیز با مصوبه شورای شهر بوشهر مقرر شد خانه امید احداث شود اما این مصوبه نیز تحقق پیدا نکرد و جای خوشحالی است که شورای کنونی بوشهر این موضوع را با جدیت دنبال می‎‌کند.

بازدار یادآور شد: اکنون هیچکدام از بیمه‌های رسمی بازنشستگان‌ را به دلیل هزینه بسیار بالای درمان بازنشستگان پذیرش نمی‎کنند و انصاف نیست که بازنشستگان با وجود کسر حق بیمه از حقوق نتوانند از مزیت‎های بیمه برخوردار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha