امام جمعه جوانرود: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز ضروری جامعه است

کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه جوانرود با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام، گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نیازهای ضروری جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا «احمد فخری» روز یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جوانرود، افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف قطعی هر فرد مسلمان است و انجام این فریضه باعث تحول فکری و ترویج فضیلت‌های دینی و ارزش‌ها در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم، اظهار داشت: هر فرد اگر عمل ناشایستی انجام دهد فقط به خود ضرر نمی رساند بلکه جامعه را دچار ضرر می کند و این مسئولیت همه افراد است که از کار او جلوگیری کنند.

فرماندار جوانرود نیز با اشاره به اهمیت جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تکالیف قانونی ادارات اشاره کرد و افزود: همه ما باید این ۲ فریضه مهم را اول از خود و مجموعه تحت مسئولیت خود شروع نمائیم و گام اول آن مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع است.

«سعدی نقشبندی» افزود: عمل به امر به معروف و نهی از منکر می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه را خنثی کند که در این راستا نقش مسوولان و مدیران اثرگذار و حساس است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای امر به معرف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید تلاش کنیم این واجب الهی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود هم گفت: نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

سرهنگ «بهرام میرزایی» افزود: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث حفظ و ارتقای آرمان های اسلامی و انقلابی در جامعه شده و دوری از فرهنگ های آسیب زا در بین مردم را ترویج خواهد داد.

وی اظهار داشت: در این راستا اهتمام ویژه ای در تبیین و اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان جوانرود در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه جوانرود یادآور شد: فضاسازی سطح شهر، تجلیل از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، سخنرانی در تریبون‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از فعالان و نخبگان از جمله برنامه‌هایی هفته امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان جوانرود است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha