درمان ۵۵۰۰ مادر باردار پرخطر در استانهای خراسان انجام شد

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیگیری سیر درمان حدود پنج هزار و ۵۰۰ مادر باردار پرخطر از ابتدای سال جاری تاکنون در کلان منطقه ۹ که استانهای خراسان را زیر پوشش دارد، انجام شده است.

دکتر شاپور بدیعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۸۰ درصد از این مادران باردار پرخطر از طریق مرکز پایش مراقبت های درمانی (mcmc) به مشهد اعزام شده اند.  

وی بیان کرد: علاوه بر این از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۸۸۰ نفر با بیماریهای مختلف از استانهای خراسان رضوی از طریق ستاد هدایت، درخواست اعزام به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته اند که بیشترین آن مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی بوده است که ۱۶ درصد اعزام ها را تشکیل می‌دهند.

دکتر بدیعی ادامه داد: بیشترین اعزام‌ها از استان خراسان رضوی به ۲ بیمارستان امام رضا(ع) و قائم(عج) در مشهد انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: یکی از نکات مهم در مساله کیفیت مراقبت‌های درمانی این است که بتوانیم آن منطقه را به لحاظ تسهیل در دسترسی درمان تحت پوشش قرار دهیم. به همین منظور نشستی با محوریت هم‌اندیشی و اصلاح  اعزام بیماران در راستای خدمات رسانی بهتر برپا شد که خدمات رسانی به بیماران با کیفیت بالا و با کمترین آسیب به بیمار از جمله نکات مهم آن بوده است. 

 کلان منطقه ۹ کشور دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، گناباد، اسفراین، بجنورد و بیرجند را  با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha