پاسخگویی به ۱۳۴ شکایت مردمی از طریق سامانه سامد در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۳۴ درخواست و شکایت مردمی از شهرستانهای فریمان، مشهد و سرخس امروز با حضور مسوولان این شهرستانها در سامانه سامد استان پاسخگویی شد.

علی اصغر ادبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز  فرمانداران شهرستانهای مشهد، فریمان و سرخس از طریق سامانه سامد استان خراسان رضوی، خط تلفن ۱۱۱ به شکایات و درخواستهای شهروندان پاسخ دادند.

وی بیان کرد: از تماس های مردمی امروز در برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم بصورت مستقیم و برخط، تعداد ۳۱ تماس برای پیگیری بعدی ثبت سامانه شده است.

ادبی ادامه داد: درخواست ملاقات حضوری از فرمانداران، درخواست رسیدگی به مشکلات شهروندان از جمله مشکل مالی، حذف یارانه و معیشتی، اینترنت، تعریض خیابان، آسفالت و غیره، انتقاد نسبت به مرز تقسیمات سیاسی شهرستان مشهد و شهرستان بینالود و درخواست اشتغال از جمله موارد مطرح شده در تماس با مدیران استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: درخواست انتقال آب جهت استفاده دامداران در سرخس، درخواست راهنمایی در خصوص نحوه کسر مالیات کارگران مناطق کمتر توسعه یافته، درخواست راهنمایی درخصوص نحوه ساخت و تحویل طرح نهضت ملی مسکن در شهرستانهای مذکور از دیگر موارد مطرح شده در تماس با فرمانداران است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha