به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ، محمدرضا فلاحتی افزود: طبق تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری، بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و غیره بیکار می شوند با معرفی واحد کار و امور اجتماعی محل از مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: این افراد برای دریافت مقرری بیمه بیکاری نیاز به داشتن سابقه پرداخت بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و با رعایت سایر شرایط مقرر میتوانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: بیمهشده بیکار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در شرایط عادی باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری موضوع را به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذیربط اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه اعلام کند.
وی تاکید کرد: بر اساس قانون بیمهشدگانی مقرری بیمه بیکاری دریافت میکنند که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشند، تبعه کشورهای خارجی، مستمریبگیر، بازنشسته و یا ازکارافتاده کلی نباشند و در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمهشدگان اختیاری نباشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد درباره نحوه اقدام برای دریافت بیمه بیکاری افزود: افراد متقاضی ابتدا باید به دفاتر پیشخوان مراجعه و ضمن احراز هویت و دریافت رمز و پسورد، با مراجعه به سامانه جامع روابط کار درخواست خود را به ثبت برسانند.
فلاحتی تاکید کرد: کارگران مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی که در سراسر استان در اثر سیل کار خود را از دست دادهاند به رغم داشتن حتی یک ماه سابقه بیمه پردازی میتوانند جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند.
این مسئول اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاههای تولیدی و اشتغال مجدد نیروهای بیکار شده در اثر سیل تمام توان خود را برای کمک به کارفرمایان در جهت راهاندازی بنگاه اقتصادی آنها به کار خواهد گرفت.
وی گفت: چنانچه بنگاه اقتصادی که در اثر سیل دچار خسارت شده، نیاز به اصلاح ساختار اعم از بازسازی و یا نوسازی داشته باشد، در دوران اصلاح ساختار با تصویب شورای عالی کار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
نظر شما