جهادگران با امیدوار کردن مردم به نظام دشمنان را ناامید می کنند

زنجان-ایرنا، امام جمعه زنجان، با اشاره به اقدامات شایسته و درخور توجه جهادگران در محرومیت زدایی گفت: جهادگران با امیدوار کردن مردم به نظام و انقلاب، دشمنان را ناامید و ضربه مهلک به آنها وارد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در یادواره شهداء جهادگر با اشاره به تاثیرات بسیار مثبت اقدامات جهادگرانه در مناطق محروم افزود: آثار اقدامات جهادگران در محرومیت زدایی و رفع نیازهای مردم، به قدری ماندگار است که به تعبیر برخی از دشمنان، ضربه ای که  جهادگران برآنها وارد می کنند، به مراتب خیلی بیشتر از ضربه سپاهیان نظامی است که در مقابل آنها ایستادگی می کنند.

امام جمعه زنجان، با تاکید بر اینکه تقسیم عادلانه فقر و نداشته ها، هنر نیست گفت: هنر آن است که ثروت تولید شود و این ثروت به صورت عادلانه تقسیم شود تقسیم ثروت در مناطق محروم با توجه به سبک زندگی این مناطق را ‏به نظام و انقلاب امیدوارتر می کند.

 وی با بیان اینکه جامعه محروم وقتی که طعم شیرین خدمت را بچشد، به خدا، پیغمبر و مسئولان خوش‌بین می شود افزود: اگر ما شب و روز نماز و قرآن بخوانیم و هر آنچه که یک شخص مومن انجام می دهد را انجام دهیم اما از روستایی که آب ندارد غافل شویم کار خاصی نکرده ایم.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه آثار  عبادت و اعمال فردی به خود او برمی گردد  اما آثار اقدامات عمومی تا همیشه ماندگار خواهد بود گفت: بعضی از اعمال روی قضاوت نسل جوان اثر می گذارد به ویژه آنهایی که با استفاده از دروغ و ابزارهای جدید باشد.

وی اظهارداشت: به تعبیر رهبری دشمن می خواهد با دروغ، جای شهید و جلاد را عوض کند همانگونه که امام سجاد هم می گوید آنهایی که در روز عاشورا برای کشتن پدرم آمده بودند،برای تقرب الهی به جنگ رفتند و افرادی بودند که نماز سروقت و تلاوت قرآن داشتند.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه آنچه که امروز ما را در این همایش گردهم آورده است کلمه جهاد است، افزود: البته جهاد به معنای جنگ نیست بلکه کوشش مستمر تا رسیدن به هدف است.

حجت الاسلام خاتمی شکل‌گیری جهاد کشاورزی را برگرفته از فکر بلند و اندیشه محرومیت‌زدایی معمار کبیر انقلاب اسلامی (امام ره) عنوان کرد.

هرچه زمان می‌گذرد جلوه‌گری عاشورا بیشتر می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از دوسوم جمعیت روی زمین به مرگ طبیعی از بین نرفته بلکه به واسطه حوادثی مانند جنگ، سیل، زلزله و یا بیماری ها از دنیا رفته اند گفت: بسیاری از این حوادث حتی با گذشت زمان هم نه تنها به دست فراموشی سپرده نشده‌اند بلکه در دل تاریخ و مردم ثبت شده‌اند.

 امام جمعه زنجان، حادثه عاشورا را از  جمله حوادث ماندگار عنوان کرد و افزود: با اینکه حادثه عاشورا حتی یک روز کامل هم نبود اما امروز با گذشته بیش از یک هزار و ۳۸۰ سال، نه تنها هنوز هم فراموش نشده است بلکه گویا همین دیروز اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام خاتمی اظهار داشت: حادثه عاشورا نه تنها مورد غفلت واقع نمی شود بلکه هرچه زمان می‌گذرد جلوه‌گری عاشورا بیشتر می‌شود.

 وی در خصوص رمز جلوه‌گری بیش از پیش حادثه عاشورا هم گفت: دلیلش این است که رنگ خدایی داشت و علاوه بر آن، در بین مردم و قهرمانان طول تاریخ، هیچ کس به اندازه امام حسین (ع) شناخته شده تر نبوده و نیست.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: امام حسین زینت بخش آسمان و زمین است و در سمت  راست پایه عرش خدا، این تابلو به چشم می‌خورد که امام حسین تنها برای عرشیان زینت بخش است بلکه چراغ هدایت و کشتی نجات است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: او در آسمان ها شناخته شده تر است.

 وی با اشاره به شور و حال عزاداری های امسال هم گفت: 2 سال گذشته ناشی از شرایط کرونایی برای دوستداران امام حسین بسیار سخت گذشت اما امسال به خاطر برگزاری مراسم عزاداری، شور و حال خاصی در بین مردم و شهر دیده می شود چرا که از همان شب اول مجالس عزاداری او مملو از جمعیت است.

وی اظهار داشت: نیروی خدایی مردم را به مجالس می‌کشد و عشق مردم به امام حسین الهی است و تمام نشدنی است.

دلهای  همه خداپرستان کانون محبت امام حسین است

 امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم در سخت ترین شرایط اعم از بلایای طبیعی و داغ عزیزان خود، برای امام حسین گریه می کنند گفت: بدون تعارف باید سپاسگزار خداوند باشیم که دلهای ما را کانون محبت امام حسین قرار داد و نیز قدردان مداحان  و شعرای آیینی باشیم که ما را با مکتب عاشورا آشنا کردند.

 حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه دلهای همه خداپرستان کانون محبت امام حسین است تصریح کرد: امیدواریم خداوند هرگز این کشش و محبت امام حسین را از ما نگیرد و تا ابد دلهای ما را کانون محبت او قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha