۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84840135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مراجعه ۳۷۸ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد آزمایش ۲۲۵ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

علی احمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیماران جدید ۳۸ نفر بستری شدند و ۱۸۷ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان را ۱۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی هشت بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: مجموع فوتی‌های کرونا در استان کماکان یک هزار و ۸۵۵ نفر است.

احمدی، شیب شیوع کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و گفت: موج هفتم شیوع کرونا در استان از هفته نخست تیر آغاز شد اما موضوعی که می‌تواند ما را به مهار مناسب شیوع این موج امیدوار کند این است که بسیاری از بیمارانی که مبتلا به سویه جدید می‌شوند، علائم خفیفی دارند و کمتر نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالیست که مهمترین تهدیدی که می‌تواند به طولانی کردن موج هفتم منجر شود، کم‌توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بطوریکه در روزهای اخیر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

وی افزود: قدرت سرایت سویه جدید نسبت به سویه‌های قبلی بسیار بیشتر است، بطوریکه هر فرد بیمار می‌تواند تا ۲۰ نفر را مبتلا کند از همین رو چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، روند افزایشی شیوع کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: کسانیکه یک یا چند بیماری زمینه‌ای دارند، افراد بالای ۵۰ سال سن، کسانی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند و افراد که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه هستند، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

احمدی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان‌های استان، افزود: علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در استان، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده و در کنار آن، همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند، پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا، شهرستان‌های شهرکرد، سامان، فارسان، بروجن، اردل، کوهرنگ و کیار در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان بن در وضعیت نارنجی(پرخطر) و خانمیرزا و لردگان در وضعیت زرد (خطر متوسط ) قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha