فضای مجازی ظرفیت بالایی برای جهاد تبیین در مباحث آموزشی و فرهنگی دارد

همدان - ایرنا - فرماندار شهرستان درگزین گفت: فضایی مجازی ظرفیت بسیار گسترده ای در عرصه جهاد تبیین مباحث فرهنگی و آموزشی با هدف ارتقاء کمی و کیفی سطح آگاهی و دانش دانش آموزان دارد و این مهم باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه آموزش و پرورش قرار داشته باشد.

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کمیل خواستان در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش شهرستان درگزین از توابع استان همدان، اظهار داشت: بی توجهی به ظرفیت های قابل توجه فضای مجازی در عرصه فعالیت های آموزشی و فرهنگی و فراهم کردن بستر مناسب، هدفمند و مدیریت شده برای استفاده دانش آموزان از این ظرفیت، یک غفلت محسوب می شود.

وی اظهار داشت: معلمان می توانند در راستای انجام ماموریت مهم آموزش و پرورش دانش آموزان از ظرفیت های فضای مجازی با یک برنامه مشخص و هدفمند به صورت بهینه و مناسب استفاده کنند همانگونه که در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی انجام شد تا وقفه ای در این زمینه ایجاد نشود.

فرماندار درگرین نقش آموزش و پرورش در پویایی، شکوفایی و پرورش دانش آموزان را بی بدیل عنوان کرد و افزود: موضوع آموزش و پرورش دانش آموزان از مهم ترین اولویت های کشور است و در همین ارتباط همراهی و همکاری همه متولیان مربوطه در راستای اجرای  سند بنیادین این نهاد در سطح مدارس و کلاس‌های درس بسیار مهم و ضروری است.

خواستان با بیان اینکه تمامی افراد جامعه از جمله نخبگان موثر در رشد و توسعه کشور پرورش یافته آموزش و پرورش و محصول تلاش و کوشش معلمان هستند، گفت: دولت سیزدهم توجه و عنایت ویژه ای به موضوع رفع مشکلات(صنفی) فرهنگیان و معلمان کشور دارد و این مهم را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، آموزش و پرورش در حقیقت قلب تپنده جامعه است چراکه دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور در این نهاد مهم پرورش یافته و به سلاح علم و دانش مجهز می شوند.

براساس این گزارش، در این آیین با تقدیر از تلاش های «یحیی شجاعی حاصل»، «حمید نظری» به عنوان رییس جدید آموزش و پرورش شهرستان درگزین معرفی شد.

شهرستان درگزین با جمعیتی حدود ۳۷ هزار نفر(براساس آخرین سرشماری عمومی) در شمال استان همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha