نیازهای فوری عشایر سیل‌زده چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب اخیر خسارت‌هایی به مردم استان و از جمله عشایر وارد کرد که دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی موظفند نیازهای فوری عشایر حادثه‌دیده را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز دوشنبه در سفر به شهرستان کوهرنگ و دیدار با جمعی از مردم عشایرنشین منطقه نیاکان این شهرستان افزود: سیلاب خسارت‌های بسیاری را به بخش‌های مختلف استان وارد کرده که دستگاه‌های مرتبط درحال ارزیابی کارشناسی خسارت‌ها هستند تا پس از جمع‌بندی خسارت‌ها و ارائه به ستاد بحران، در نشست هیات دولت تصویب و پس از آن فرایند جبران خسارت‌ها آغاز شود.

وی ادامه داد: با این وجود برخی نیازهای فوری عشایر حادثه‌ دیده نظیر نیاز به آرد و چادر از سوی دستگاه‌های متولی هرچه سریع‌تر تامین می‌شود، اما جبران خسارت‌های دیگر پس از تصویب و ابلاغ از سوی هیات دولت در دستور کار قرار می‌گیرد.

حیدری تصریح کرد: اگرچه سیلاب خسارت‌های مالی قابل توجهی در استان به بار آورده اما با آمادگی خوب ستاد بحران، مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران خسارت جانی در استان شکل نگرفت و تنها یک مورد مفقودی در عشایر گزارش شده که عملیات جست‌ وجو همچنان ادامه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت، اعتبار خوبی به استان اختصاص یافته که با جذب آن در ۲ سال آینده تحول چشمگیری در استان شکل می‌گیرد و بخشی از این اعتبارات در شهرستان کوهرنگ و مناطق عشایرنشین هزینه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به استان در بخش مسکن، راه، آب، زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی تعریف شده که می‌تواند تحول‌آفرین باشد و مردم استان از جمله عشایر از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: احداث جاده ارتباطی موگویی یکی از طرح‌ها مهم شهرستان کوهرنگ به شمار می‌رود که در دست اجراست و علاوه‌ بر آن احداث راه‌های روستایی و ترمیم ایلراه‌ها در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم وحدت و همدلی در استان برای تحقق رشد و پیشرفت، افزود: بی‌شک یکی از ضرورت‌های رشد و تعالی، تقویت وحدت و همدلی است که این مهم در استان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی فصلی تا روز سه‌شنبه در این استان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha