۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبر: 84841579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بوشهر: شهید عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر بود

بوشهر – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهید ابوتراب عاشوری پرچم‌دار انقلاب اسلامی در این استان و در جریان مبارزات ستم شاهی با تمام وجود در خدمت اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در چهل و چهارمین سالگرد شهادت شهید شیخ ابوتراب عاشوری افزود: در استان بوشهر با وجود علمای برجسته و سرشناس اما جایگاه این قشر برای مردم این منطقه ناشناخته است.

وی تاکید کرد: برخی از علمای استان بوشهر ازجمله آیت الله بلادی، مجتهد اهرمی و سایر علمای مطرح دیگر با وجود اینکه از استادان و مراجع مشهور معاصر بوده و کتاب آنها مرجعیت داشته اما همچنان ناشناخته هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: شهید عاشوری در شهر نجف و در قم به عنوان یک چهره عالم و آگاه معروف بودند و بر مسائل علمی تسلط کامل داشتند و اگر عشق به وطن، احساس تکلیف و خدمت به مردم را در اولویت قرار نمی دادند امروز به عنوان یکی از بزرگان حوزه نجف و قم بودند.

صفایی بوشهری اظهار کرد:

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهید عاشوری در خدمت اسلام، مسلمانان و مکتب اهل بیت (ع) بود، اظهار کرد: منزل شهید عاشوری مامن انقلابیون، افراد مستضعف و بی‌بضاعت بود.

وی ادامه داد: شهید عاشوری درحالی که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و تحت فشار ساواک بود ولی یک لحظه از هدف خود عقب‌نشینی نکرد تا به درجه الهی رسید چنین افرادی در هیچ زمانی از خاطره ها پنهان نمی شوند و هر سال یادبود و سالگرد آنان باشکوه تر از قبل برگزار می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: شهید عاشوری اهل ایمان به معنای دقیق و علم بود و جایگاه آن نزد پروردگار بسیار رفیع و والا است.

شهید آیت الله شیخ حاج ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در این شهر مقدمات تاسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.

شهید عاشوری در سال ۱۳۵۷ شمسی مورد تعرض و اذیت ماموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در ۱۳ آذرماه ۱۳۵۷شمسی به دست ماموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رژیم پهلوی اجازه نداد مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن این شهید در بوشهر انجام شود به همین دلیل پیکر وی به روستای 'چغادک' در نزدیکی بوشهر که هم اکنون به شهر تبدیل شده منتقل و در حسینیه‌ای که خودش بنیان نهاده بود، به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha