رشته خبرنگاری با تایید وزارت فرهنگ در دوره فنی‌حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد ما این است در سایر رشته‌های فرهنگی از جمله نویسندگی و ادبیات، روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، چاپ و نشر و ... ضروری است نیازسنجی لازم از سوی وزارت ارشاد انجام و در صورت لازم رشته های جدید ایجاد شود.

به گزارش ایرنا از دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، در جلسه مشترکی که با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس بیات مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در خصوص کتب درسی رشته های هنری بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه اسماعیلی گفت: آموزش به عنوان زیربنای امور هنری از جایگاه بالایی برخوردار است و بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع توسعه مراکز آموزش هنر از جمله هنرستان‌های هنرهای زیبا و آموزشگاه‌های هنری را در دستور کار دارد.

۶ رشته هنری در هنرستان‌های هنرهای زیبا و حدود ۳۰ رشته هنری در حوزه کاردانش در مراکز مهارتی آموزش داده می‌شود

وی ادامه داد: در این راستا تعامل و همکاری بین دو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد که در شرایط کنونی فضای مثبت کاری بین دو دستگاه ایجاد شده که باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری افزود: ۶ رشته هنری در هنرستان‌های هنرهای زیبا و حدود ۳۰ رشته هنری در حوزه کاردانش در مراکز مهارتی آموزش داده می شود که  آسیب‌شناسی و به روزرسانی منابع و کتب درسی این رشته‌ها از ضروریات است که باید با همکاری دو دستگاه انجام گیرد.

۵۷ هنرستان هنرهای زیبا با بیش از ۶۰۰۰ هنرجو در حوزه فنی حرفه‌ای و حدود ۲۰۰۰ مرکز مهارتی با بیش از ۳۰ هزار هنرجو در حوزه کاردانش فعالیت می‌کنند که باید برنامه‌ریزی دقیقی جهت ارتقای کیفیت آموزش در این مراکز صورت پذیرد.

نیازسنجی برای تشکیل رشته‌های جدیدی چون روزنامه‌نگاری و خبرنگاری

در ادامه بیات مدیرکل آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در خصوص حمایت از هنرستان‌های هنرهای زیبا در زمینه تامین مکان و مدرسان دروس عمومی همچون گذشته اقدام می‌کند و تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا سیاستِ کاری ما را شکل می‌دهد.

بیات تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مشترک بین دو دستگاه مسائل فی مابین به صورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل شود و ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.

وی ادامه داد: دروسی که منبع و کتاب ندارند به ویژه در دروس رشته موسیقی باید برای تالیف کتب آن اقدام کرد و سایر کتب درسی نیز به روزرسانی شود.

پیشنهاد ما این است در سایر رشته‌های فرهنگی از جمله نویسندگی و ادبیات، روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، چاپ و نشر و ... ضروری است نیازسنجی لازم از سوی وزارت ارشاد انجام و در صورت لازم رشته های جدید ایجاد شود.

در پایان مقرر شد کارگروه مشترک بین دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تشکیل و تالیف و تصحیح کتب درسی را با جدیت پیگیری و اجرایی نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha