۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84842143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموعه گردشگری غیرمجاز امیرکلایه تخریب شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84842143
مجموعه گردشگری غیرمجاز امیرکلایه تخریب شد

رشت - ایرنا - دادگستری استان گیلان از تخریب مجموعه غیرمجاز گردشگری در بستر تالاب بین‌المللی امیرکلایه رودبنه لاهیجان خبر داد.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از تخریب یک مجموعه گردشگری غیر مجاز در بستر تالاب امیر کلایه بخش رودبنه شهرستان لاهیجان خبر داد.

احمد آقایی افزود: این مجموعه با شکایت برخی ادارات و سازمانها، پس از طی مراحل رسیدگی صبح امروز (سه شنبه) با دستور قضایی تخریب شد.

این مجموعه گردشگری غیرمجاز به مساحت یک هکتار در سال ۱۳۹۸ بدون داشتن مجوزهای لازم در بستر تالاب بین المللی امیرکلایه بخش رودبنه شهرستان لاهیجان ساخته شده بود.

تالاب بین‌المللی امیرکلایه لاهیجان در بخش شیر جوپشت روستای امیرکلایه در شمال لاهیجان قرار دارد. در حال حاضر این اکوسیستم با جاذبه‌ها و محیط های تفریحی، یکی از ۱۹ تالاب بین‌المللی کشور است که در سال ۱۳۵۴ در لیست تالاب های بین‌المللی ثبت شد.

فاصله تالاب امیر کلایه تا لاهیجان ۴۶ کیلومتر است که در بخش شمال شرقی لاهیجان، شهر لنگرود و بندر کیاشهر واقع شده است. یکی از جاذبه‌های دیدنی و ویژگی‌های خاص این تالاب در لاهیجان، تفریحات و گونه‌های زیستی بسیار متنوع است.

تاکنون ۱۱ گونه مختلف ماهی از جمله کپور، سوف، اردک ماهی، اسبله، گامبوزیا، سوزن ماهی، گاو ماهی، حاجی ترخان و غیره هم دیده شده اند. گونه های جانوری خشکی زی تالاب امیر کلایه هم تنوع نسبتا خوبی دارند و انواع جوندگان، راسو و شغال در این منطقه گردشگری زندگی می کنند. 

اردیبهشت ماه امسال نیز به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان، بالغ بر ۷۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش امیرکلایه در این شهرستان با پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، حکم صادره از سوی حوزه قضایی  رودبنه و مشارکت نیروی انتظامی این اراضی، رفع تصرف شد .

تالاب و پناهگاه حیات وحش امیرکلایه به مساحت یکهزار و ۲۳۰ هکتار در سال ۱۳۴۹ بعنوان تنها منطقه حفاظت شده و چهارگانه سازمان محیط زیست در شهرستان لاهیجان ثبت شده و در بخش رودبنه واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha