۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84842544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادر شهید: نقش پناه مادرانه را به عشق فرزند شهیدم پذیرفتم

کرج- ایرنا- مادر شهید رضا پناهی گفت: ایفای نقش در تئاتر پناه مادرانه را به عشق فرزند شهیدم " رضا پناهی " پذیرفتم چون آن دوران را همواره در ذهنم مرور میکردم.

به گزارش ایرنا، « معصومه حمامی اصل»  روز سه شنبه در حاشیه تمرین تئاتر مادرانه در سالن همایش امام علی (ع) کرج، افزود: نقش پسرم "شهید رضا پناهی" را دانش آموز ۱۲ ساله ای به نام محمد مهدی ردایی بازی می کند که دریک سالی که با وی ارتباط دارم، حس زیبای مادرانه نسبت به فرزندم را دارم که در این تئاتر بار دیگر آن را تجربه کردم.

وی بیان داشت: اکنون محمد مهدی ۱۳ ساله شده است و در مدت یک سالی که برای اجرا و تمرین این نقش با هم ارتباط داریم، دلتنگیم کمتر شده و احساس دوران زندگی با فرزند شهیدم را دارم.

وی با اشاره به اینکه هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است، اضافه کرد: باید به درستی در میان هنرمندان تبیین شود تا از آن بتوان برای انتقال پیام های تربیتی و اصلاح معضلات اجتماعی در همه بخش‌ها بهره گرفت.

حمامی تصریح کرد: امروز مهمترین وظیفه دانش آموزان در مقابل امام و شهدا خوب درس خواندن برای پیشرفت جامعه و گام برداشتن درقالب برنامه گام دوم انقلاب است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید می کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تمام دستاوردهای ارزشمند خود را درعرصه سیاسی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در پرتو مجاهدت شهدای عالیقدر، جانبازان سرافراز، آزادگان صبور و ایثارگران افتخار آفرین به دست آورده است.

مادرشهید یادآور شد: شهدا با پیروی از حضرت امام خمینی (ره) به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و با نثار جان خود تلاش دشمنان را برای زمینگیر کردن جمهوری اسلامی ایران ناکام گذاشتند.

وی تاکید کرد: امروز عظمت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدا است که باید با پیروی از رهبر معظم انقلاب راه امام و شهدا را ادامه دهیم که یکی از راههای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نوجوانان و جوانان از طریق هنر است.

لازم به ذکر است سوگواره ملی احلی من العسل در استان البرز با اجرای تئاتر شهید دانش آموز رضا پناهی با عنوان "پناه مادرانه" با هنرمندی مادر شهید ساعت ۱۰ صبح  چهاردهم مرداد ماه جاری در سالن همایش امام علی (ع) برگزار می شود.

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است. 

در سال‌های اخیر ششم محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن(ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha