۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84842876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه کوثر بجنورد مجوز رشته‌های فنی و مهندسی را گرفت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجموع برای سال تحصیلی پیش‌رو با ایجاد رشته های فنی و مهندسی در تنها دانشگاه تک جنسیتی دخترانه شمالشرق کشور موافقت کرد.  

محبوبه معین مقدسی روز ‌چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح تجمیع، ادغام و الحاق دانشگاه های سراسر کشور در اواخر سال ۱۳۹۸ ابلاغ شد و بر این اساس دانشگاه کوثر بجنورد بعنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی معرفی شد.

وی تصریح کرد: با وجود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر حفظ استقلال دانشگاه کوثر و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران، باز هم اجازه پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در سال ۱۳۹۸ به این دانشگاه داده نشد و پذیرش دانشجو در تمام کد رشته‌های فنی و مهندسی در ۲ سال اخیر صفر شد.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد ادامه داد: خوشبختانه این دانشگاه با اخذ موافقت شورای گسترش آموزش عالی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در تمامی رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی دانشجو می پذیرد.

وی اظهار داشت: دانشگاه کوثر اولین دانشگاه جامع خواهران در شمالشرق کشور است که با نرخ رشد بالاتر از میانگین کشوری در سطح دانشگاه‌های منطقه جزو مراکز علمی برتر است.

دانشگاه کوثر بجنورد بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی دارد و اکنون در ۲۲ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ذیل سه دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی از طریق کنکور سراسری و سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجو می پذیرد.

دانشگاه کوثر بجنورد در سال تحصیلی گذشته ۱۰ ساله شد و جشن ۱۰ سالگی را گرفت.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان در خراسان شمالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha