۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85591204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل دانشگاه کوثر بجنورد نیاز است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مرکز آموزش عالی که تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، محبوبه معین مقدسی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: طرح ساختمان اداری و آموزشی ۱۹ مهر این دانشگاه سال ها به دلیل کمبود اعتبار راکد باقی مانده بود در ۲ سال اخیر پیشرفت مناسبی داشته و تکمیل آن نیازمند توجه بیشتر مسوولان برای تامین اعتبار است.

وی افزود: کلنگ ساخت این پروژه آموزشی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بر زمین زده شد که در این رابطه ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافت اما عملیات ساخت آن به دلایل گوناگون متوقف شد.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل این مرکز آموزش عالی و ساخت خوابگاه مصوب شد.

وی گفت: در مجموع تاکنون برای ساخت این دانشگاه ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که اکنون بخشی از این فضا شامل بخش اداری به بهره برداری رسید و بخش دوم آن نیز که ساختمان آموزشی است در مهر امسال افتتاح خواهد شد.

مقدسی ادامه داد: بخش سوم این مرکز آموزش عالی که شامل سالن آمفئی تئاتر و کتابخانه است نیز با تخصیص اعتبار ساخت و ساز آن آغاز خواهد شد.

دانشگاه کوثر از آغاز تاسیس تاکنون از فضاهای استیجاری استفاده می کرده است که کمبود فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، خوابگاهی و رفاهی از جمله مشکلات آن بوده است.

۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل دانشگاه کوثر بجنورد نیاز است

رونمایی از تایپوگرافی شعار دانشگاه

رونمایی از تاپوگرافی شعار دانشگاه کوثر از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه این نشست خبری برگزار شد.

معین مقدسی همچنین تصریح کرد: دانشگاه کوثر به عنوان اولین دانشگاه جامع ویژه خواهران در شمال شرق کشور و اولین دانشگاه ویژه خواهران پس از انقلاب اسلامی است که با نرخ رشد بالاتر از میانگین کشوری جزو دانشگاه های برتر از نظر تولید علم و فناوری در این منطقه است.

وی گفت: این دانشگاه در مهر ماه سال ۹۱ با سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی آغاز به کار کرد، این دانشگاه در قالب ماموریت ذاتی خود با تربیت بانوان متعهد، دین مدار و عفیف الگوی علمی بانوان مسلمان ایرانی توانمند و تاثیرگذار در منطقه است.

حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می کنند.

اینک بیش از ۷۰۰ استاد و عضو هیات علمی در دانشگاه های این استان فعالیت علمی دارند که این توان علمی قابل توجهی است.

دانشگاه های دولتی، فنی و حرفه ای، پیام نور، مراکز علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم قرآنی، تک جنسیتی کوثر و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین مراکز آموزش عالی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha