۵۵ تیم ثابت و سیار دامپزشکی ویژه ایام محرم در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند  

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ تیم ثابت و ۳۴ تیم سیار این اداره کل ویژه ایام محرم در استان فعالیت می‌کنند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر مهدی حسینی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: طرح تشدید نظارت ویژه ایام محرم نیز مانند ماه مبارک رمضان و عید سعید قربان در سطح استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۸ دکتر دامپزشک، ۶۰ بازرس بهداشتی و ۱۱ نفر ناظر شرعی ویژه ایام محرم در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: از عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) درخواست داریم در صورت اقدام به قربانی کردن دام به کشتارگاه های سطح استان مراجعه کرده و دام خود را به صورت رایگان ذبح کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری نیز بیش از ۱۲ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی استان انجام شده که ۷۸۲ مورد غیربهداشتی مشاهده شده است.

حسینی گفت: همچنین در این بازدیدها یک‌هزار و ۸۰۰ تن فرآورده ضبط شده، ۱۴۹ مورد نمونه برداری و ۱۴۹ مورد ارجاع به مراجع غذایی وجود داشته است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۳ تن فرآورده غیرقابل مصرف انسانی در سیستان و بلوچستان معدوم و ۱۰۱ واحد نیز پلمپ شده است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۲ میدان دام جدید نیز در زاهدان در حال راه اندازی است تا شرایط بهتری برای ارائه دام به همشهریان ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha