سی ان بی سی: آمریکایی‌ها خود را برای رکود اقتصادی آماده می‌کنند

تهران-ایرنا- در حالی که کارشناسان اقتصادی در حال بررسی وضعیت رکود اقتصادی در آمریکا هستند، مردم این کشور خود را برای شرایط وخیم اقتصادی آماده می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از  پایگاه خبری «سی ان بی سی» آمریکا، براساس نتایج نظر سنجی شرکت بیمه «آلیانز» در آمریکای شمالی، ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها رکود اقتصادی را بسیار نزدیک می‌بینند که این میزان در مقایسه با نتایج سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، یک دلیل مهم این افزایش ۱۸ درصدی، ترس مردم آمریکا از تورم اقتصادی و رشد قیمت کالاها و خدمات در شرایط حاضر این کشور است.

نتایج این نظر سنجی که به صورت بر خط در ماه ژوئن میان یک‌هزار آمریکایی انجام شد، نشان می‌دهد ۸۲ درصد آمریکایی‌ها نگران اثرات تورم بر قدرت خرید آن‌ها در طول ۶ ماه آینده هستند. این درحالی است که همین تعداد باور دارند که وضعیت اقتصادی در ۱۲ ماه آینده بدتر نیز خواهد شد.

در همین حال، ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی اعلام کردند که میزان درآمد آن‌ها با سرعت افزایش مخارج هم ‌خوانی ندارد.

داده‌های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا در هفته گذشته که کاهش تولید ناخالص داخلی در این کشور را برای دومین سه ماه پیاپی نشان داد نیز به ترس مردم آمریکا دامن زد. با وجود این، دولت بایدن این نتیجه گیری که اقتصاد آمریکا دچار رکود شده‌ است را رد کرد.

بر اساس مدل احتمالی بانک سرمایه گذاری سوئیسی «یو بی اس» از وضعیت اقتصاد آمریکا، ۴۰ درصد احتمال وقوع رکود اقتصادی در این کشور طی ۱۲ ماه آینده وجود دارد که میزان هزینه‌کرد مصرف کنندگان تاثیر به سزایی بر آن خواهد داشت.

نتایج نظر سنجی «آلیانز» نشان می‌دهد که ۶۵ درصد سرمایه ‌گذاران آمریکایی نیز به دلیل ترس از ضرر، بیش از حد معمول پول نگه‌می‌دارند.

بر اساس این گزارش، باور عمومی در آمریکا بر این است که در شرایط حاکم بر اقتصاد این کشور، هرچه بیشتر مخارج را کاهش دهند و پول بیشتری کنار بگذارند برای آنچه قرار است در آینده رخ دهد، آماده‌تر خواهند بود.

بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته به منظور مقابله با تورم افسار گسیخته در این کشور بار دیگر نرخ بهره را افزایش داد. نرخ بهره بانکی در آمریکا که ماه گذشته ۷۵ صدم درصد افزایش یافته بود به رقم ۲.۲۵ تا ۲.۵۰ درصد رسید. این نرخ  در ۱۵ سال گذشته و از آغاز رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۷ بالاترین میزان افزایش بهره بانکی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha