متقاضیان ایجاد تعاونی های روستایی البرز از تسهیلات ویژه بهره مند می شوند

کرج - ایرنا - مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز از ارائه خدمات و تسهیلات  ویژه برای تشکیل تعاونی های روستایی و ایجاد اشتغال در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالله دارایی  روز  چهارشنبه در نشست هماهنگی  استفاده از ظرفیت بخش تعاون در راستای اجرای قوانین و برنامه های اشتغال روستایی البرز گفت: امکان بهره مندی روستاییان از تسهیلات با کارمزد شش درصد برای ایجاد مشاغل خانگی در پوشش تعاونی مهیا شده است .

وی توانمند سازی روستاییان در بحث اشتغال به ویژه در خانواده های کم برخوردار دهک های ۳ تا ۵ را از اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: این خانواده ها با استفاده از خدمات و تسهیلات بانکی مناسب می توانند در تشکیل تعاونی های روستایی با هدف ایجاد اشتغال مشارکت کنند.
 
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز هدف از تشکیل این نشست را همفکری و پیاده سازی برنامه های توسعه اشتغال تعاونی و امکان استفاده از حمایت  مردمی در توانمند سازی روستاییان در بحث ایجاد اشتغال روستایی ذکر کرد.

دارایی با تاکید بر ضرورت تعامل بیش از پیش دستگاه های خدمات و اشتغال استان گفت: اسناد بالادستی، برنامه های جامع اشتغال و همچنین تفاهم نامه های صورت گرفته در ذیل برنامه توسعه اشتغال از اهدف اصلی مجموعه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز است. 

وی اعتبار تخصیصی امسال در بخش مشاغل خانگی البرز  را  بیش از ۹۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۵درصد این اعتبار را برای تعاونی ها در نظر گرفته ایم.

وی افزود: هم اکنون رویکرد در مشاغل خانگی بیش از پانصد رشته را در بر گرفته است و تا پایان سال به هزار رشته شغلی خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در صورتی که مشاغل خانگی در قالب بخش تعاونی هدایت شود، ضروری است مجموعه های پشتیبان و پیشران ها،  فعالیت های تولیدی و اقتصادی را بر توسعه تعاونی ها متمرکز کنند. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه سخنانش گفت: بیش از شصت میلیارد تومان اعتبار در رسته های شغلی پوشاک و مصنوعات چرمی، چوب و بوم گردشگری، کشاورزی به غیر از دام و پرورش نهال درنظر گرفته شده است.
 
دارایی به ابلاغیه وزارت تعاون جهت راه اندازی تعاونی های مراکز خدمات اشتغال آفرین و کاریابی ها اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد با ورود تعاونی‌ها به موضوع اشتغال زایی و هدایت شغلی، تغییرات محسوسی را در توسعه اشتغال تجربه کنیم. 

نحوه جذب اعتبارات تبصره ۱۸ در خصوص حمایت از طرح های توجیهی در پوشش طرح های تولیدی و اشتغالزا و همچنین تسهیلات حمایتی روستایی از جمله مواردی بود که د این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دراین نشست معاونین تعاون و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، روسای ادارات این اداره کل تعاون در شهرستان های استان، نمایندگان استانداری، ادارات کل آموزش و فنی حرفه ای، بسیج سازندگی، بنیاد علوی، کمیته امداد امام خمینی ره ‌، میراث فرهنگی و گردشگری،  و اتاق تعاون استان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha