جرایم مالی سایبری در کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- رییس پلیس فتا کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه پارسال، جرایم مالی سایبری در کردستان ۳۲ درصد افزایش و جرایم اخلاقی هم ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ مهدی دانش‌پور روز شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: در از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد افزایش ۴۱ درصدی جرایم سایبری در استان بوده ایم و ۹۰ درصد جرایم هم کشف شده است.

وی ادامه داد: جرایم مالی ۵۸ درصد، جرایم اخلاقی ۲۱ درصد و سایر جرایم از جمله اخاذی و هتک حیثیت ۲۰ درصد در این مدت فراوانی داشته است.

سرهنگ دانش‌پور اضافه کرد: پیشگیری همیشه مقدم بوده است و هر جا که اطلاع رسانی برای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری با کمک رسانه‌ها بهتر بوده از وقوع جرایم کاسته شده است.

وی یادآور شد: با درایت خوب فرمانده محترم انتظامی استان کردستان در بخش های مختلف فضای مجازی، شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه پلیس فتا هستیم.

رییس پلیس فتا کردستان گفت: اخیرا ۲ نفر که با ارسال پیامک‌های جعلی  لینک دار با سیم کارت های شخصی به شهروندان و هک گوشی همراه اقدام به کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با وصول چندین شکایت از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی و هک شدن  گوشی همراه آنها  و برداشت از حساب هایشان، پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی  متهمین  را شناسایی و دستگیر کرد و در تحقیقات  انجام شده مشخص شد حدود  ۳۰۰ میلیون ریال از حساب این شکات  کلاهبرداری شده است.
 

جرایم مالی سایبری در کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

سرهنگ مهدی دانش پور هشدار داد: شهروندان در صورت دریافت پیامکی از سیم کارت های شخصی با لینک‌های جعلی با عناوین مختلف از جمله سامانه ثنا و یارانه معیشتی  و غیره اعتماد نکنند و از کلیک بر روی لینک‌های جعلی خودداری نمایند.

وی افزود: شماره ۰۹۶۳۸۰ شماره تماس مرکز فوریت‌های سایبری است که تماس شهروندان به این شماره در پیگیری جرایم، بسیار کمک کننده بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha