۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84847172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین خیمه سوزان در ورامین برگزار شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبر: 84847172
آیین خیمه سوزان در ورامین برگزار شد

ورامین-ایرنا-همزمان با عصر عاشورا،آیین نمادین خیمه سوزان با حضور عزادارن حسینی در مناطق مختلف شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزاداران سید و سالار شهیدان عصر روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی و  همنوا با مظلومیت کاروان امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان را پس از به شهادت رسیدن آن امام همام، با اجرای آئین سنتی خیمه‌سوزان به عزاداری و سوگواری پرداخته و گوشه‌هایی از مصیبت‌های خاندان نبوت را به نمایش گذاشتند.

در مناطق مختلف شهرستان ورامین از جمله امامزاده طاهر و مطهر(ع)، امامزاده حسین رضا(ع) و بسیاری از روستاهای ورامین، هنرمندان با اجرای آیین سنتی تعزیه سید و سالار شهیدان، پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، گوشه‌هایی از مصیبت‌های خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام در دشت کربلا در حمله لشکر یزیدیان به خیمه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پس از شهادت امام حسین (ع) را به نمایش گذاشتند.

در این آئین، گروه از هنرمندان تعزیه که لباس سرخ یزیدیان را بر تن داشتند، با در دست گرفتن مشعل های آتش و نواختن شیپور و طبل جنگ به سمت خیمه های نمادین حمله کرده و شقاوت سپاه کفر را در واقعه عاشورا به نمایش درآوردند.

با به آتش کشیده شدن خیمه گاه خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ، هیات های عزاداری با برپایی دسته های سینه زنی، در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به سر و سینه زدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha