سوگواران ابا عبدالله الحسین(ع) در مشهد نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند

مشهد- ایرنا- نماز ظهر عاشورا همزمان با ظهر دهم ماه محرم، با حضور پرشور هیاتهای مذهبی و عزاداران سیدالشهدا (ع) در خیابان امام رضا(ع) مشهد و در نزدیکی مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها عزادار حسینی که از بامداد امروز در قالب هیاتهای مذهبی از گوشه و کنار شهر دسته های عزاداری به راه انداخته و سینه زنان، زنجیرزنان و نوحه خوان رهسپار حرم مطهر رضوی شده بودند در هنگامه نماز به یاد ظهر خونین عاشورار و نماز پرشور امام حسین (ع) مراسم نماز را در چهار راه دانش واقع در خیابان امام رضا(ع) اقامه کردند.

همزمان با آن شماری از زائران و مجاوران عزادار نیز نماز ظهر و عصر خود را در صحن های حرم مطهر رضوی بعد از مقتل خوانی آیت الله علم الهدی به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه کردند و با هیاتهای مذهبی همنوا شدند.

نماز در نزد ائمه و معصومین همیشه از اهمیت والایی برخوردار بوده است و امام حسین (ع ) حتی در روز عاشورا، زمانی که دشمن از همه طرف او و یارانش را محاصره کرده بود، نماز را برپا داشتند و اهمیت دادن به نماز اول وقت را به زیبایی در ظهر عاشورا به نمایش گذاشتند. 

حال هر ساله عزاداران و شیعیان حسینی بعد از نوحه خوانی و عزاداری در اقتدا به سنت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز ظهر دهم محرم را به جماعت در محل سوگواری اقامه می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha