استاندار کرمانشاه: مرز رسمی خسروی هفته آینده بازگشایی می شود 

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: با مجموعه اقدامات خوب و تدابیر اتخاذ شده و امنیتی که در ۲ سوی مرز خسروی برقرار گردیده این مرز رسمی از هفته آینده برای تردد زائران بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  بهمن امیری مقدم عصر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل  فرمانداری قصرشیرین با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین‌ (ع) و  قدردانی از دست اندرکاران اقامه عزای دهه اول محرم برای برقراری امنیت و قدردانی از حضور پرشور عزاداران برای استقبال از این مراسم ها ، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته و تلاش های انجام شده به زودی شاهد تردد زائران از مرز خسروی خواهیم بود و هفته آینده اولین کاروان زائر از مرز خسروی عازم عراق خواهند شد و برای تحقق این مهم همه کمک کردند.

وی اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی برای همیشه خواهد بود و امید است به فضل و عنایت امام حسین (ع) استمرار داشته باشد  و به طور یقین مایه ی خیر و برکت خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: در جلسه ای با حضور رئیس جمهور ،ایشان در بازدید هوایی که از مرز خسروی داشتند بیان کردند مرز زیرساخت های خوبی دارد و تاکید بر توجه به این مرز و شناساندن و معرفی آن داشتند از این رو باید تبلیغ بیشتری برای معرفی مزیت های مرز رسمی و قدیمی در سطح کلان از سوی رسانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان حج و زیارت و متولیان فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد.

امیری مقدم ادامه داد:نگاه رییس جمهور به مرز خسروی بسیار خوب بوده و هیچ کدام از مرزها زیرساخت مرز خسروی را ندارند .                               استاندار کرمانشاه: مرز رسمی خسروی هفته آینده بازگشایی می شود 
 استاندار کرمانشاه بیان کرد :امنیت بسیار خوبی در ۲ سوی مرز خسروی و منذریه حاکم است و در این زمینه نیاز است یک سری کمک ها به عراق  برای پذیرش بیشتر زائران داده شود.

وی بر نصب یک  تلویزیون بزرگ شهری در محل پایانه مرز خسروی برای انجام کارهای تبلیغی تاکید کرد و گفت: فضاسازی مناسب باید در مرز و در محل پایانه مرز خسروی انجام  شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه  گفت: تمامی شرح وظایف ستاد اربعین ابلاغ شده و همه دستگاه ها موظف به انجام آن هستند و تمامی دستگاه ها وظیفه دارند مواردی که به آن ها محول شده است را انجام دهند.

امیری مقدم ادامه داد: پایانه های مرزی خسروی و پروازشان باید برای ایام اربعین آماده باشند و تمامی نیازمندی ها در بحث آب، برق پیگیری شده است.

ایجاد  خط انتقال آب ، ایجاد اضطراری در کمربندی به مرز و همچنین هماهنگی های لازم برای آمادگی مرز از مواردی بود که استاندار  کرمانشاه بر آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha