۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84849195
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تعدادی چاه کشاورزی به مدار آب شهرکرد اضافه شد

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از بسیج امکانات و تجهیزات استان برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد خبر داد و گفت: با کمک ۶ گروه بحران و حوادث از استان همجوار تعدادی چاه کشاورزی به مدار آب شهرکرد اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات وارد مدار کردن چاه کشاورزی به مدار آب شهرکرد، افزود: پس از آنکه چشمه کوهرنگ گل‌آلود و از مدار بهره‌برداری خارج شد تامین آب شرب برای روستاها و شهرهای در مسیر خط انتقال با چالش جدی روبرو شد اما مسوولان از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای جایگزین کردن منابع دیگر و رفع مشکل به کار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد تا تعدادی چاه کشاورزی به مدار آب شهرکرد اضافه شود که این اقدام در روز چهارشنبه با همکاری ۶ گروه بحران و حوداث و شبکه خطوط انتقال از شهرستان مبارکه استان اصفهان انجام گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آبی که از چاه‌ها وارد مدار شهرکرد شده است بهداشتی است و تمام آزمایش‌های لازم روی آن انجام شده است، خاطرنشان کرد: مردم از این بابت نگرانی نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده است و سبب شد تا وزیر نیرو، معاون خود را برای پیگیری و رفع مشکل به استان چهارمحال و بختیاری اعزام کند.

نصب تجهیزات رفع کدروت بر تاسیسات انتقال آب چشمه کوهرنگ، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha