۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۳۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84849214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان کردستانی توزیع می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: همزمان با ماه محرم آشپزخانه های اطعام نیازمندان در قالب طرح اطعام و احسان حسینی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده و در این ایام بیش از ۱۰۰هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

رضا طوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح اطعام و احسان حسینی همزمان با نخستین روز از ماه محرم در استان آغاز بکار کرده و تا اربعین حسینی ادامه دارد و در این مدت  آشپزخانه های راه اندازی شده کار تهیه و پخت غذای نیازمندان را انجام می دهند.

 وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح از ظرفیت های مردمی بهره گرفته می شود، گفت: گروه‌های جهادی، مراکز نیکوکاری، ائمه جمعه و جماعت، هیات‌ها و تمام خیران می‌توانند در اجرای طرح اطعام و احسان حسینی با این نهاد همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده آشپزخانه های طبخ و تهیه غذای نیازمندان در ایام محرم فعال است اما بیشترین فعالیت آنها مربوط به دهه اول محرم و همچنین ایام اربعین حسینی است و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در این ایام بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در دهه نخست ماه محرم ۴۰ هزار بسته غذایی گرم به ارزش ۱۸ میلیارد ریال از طریق آشپزخانه های این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح مساجد و حسینیه ها طبخ و در بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه همچنین در دهه نخست ماه محرم هزار بسته غذایی در قالب جیره خشک بین نیازمندان کردستانی توزیع شد، گفت: این تعداد بسته غذایی با اولویت مناطق محروم و روستایی در بین نیازمندان توزیع شده است.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha