۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84849646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیست‌بوم محصولات راهبردی خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این مجموعه شعار «جهاد دانشگاهی، زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران» را در دستور کار دارد و در استان زیست‌بوم گیاهان دارویی و محصولات راهبردی خراسان جنوبی به‌زودی ایجاد می‌شود.

"مهدی ابراهیمی" روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار انجام شد، افزود: هدف از ایجاد این زیست‌بوم، شناسایی، حمایت و تبدیل ایده‌های نوآورانه و دانش‌بنیان به ابزاری برای رفع نیازهای کاربردی گیاهان دارویی و محصولات استراتژیک است.

وی گفت: براساس این شعار، تصمیم داریم نخبگان حوزه‌های مختلف را در مجموعه جهاد دانشگاهی گرد هم آوریم که مختص حوزه‌های پژوهشی نیست و سایر حوزه‌ها را نیز شامل می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: در کلان کشور این زیست‌بوم در حوزه‌های متعدد ایجاد می‌شود و با توجه به ماموریتی که داریم تمرکز ما بر موضوعات خاص استان است.

وی ادامه داد: اخیرا اولین جلسه با نخبگان بخش کشاورزی استان را برگزار کردیم همچنین در حوزه جهاد تبیین به عنوان یک موضوع مورد تاکید و البته مغفول، کار خواهیم کرد.

ابراهیمی گفت: در این زیست‌بوم نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی، شبکه‌ای از نوآوران را ساماندهی خواهیم کرد و در نهایت برای رفع موانع و ارائه راهکارهای عملیاتی اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتکای جهاد دانشگاهی به نیروی انسانی آن است افزود: سرمایه اصلی استان خراسان جنوبی به‌رغم همه محدودیت‌ها، داشتن نیروی انسانی متخصص و مستعد است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نهاد برآمده از انقلاب اسلامی منشا تحولات و تغییرات بوده است گفت: جهاد دانشگاهی از معدود نهادهایی است که ساعت کاری در آن معنایی ندارد و همکاران به‌صورت جهادی پای کار هستند.

وی با اشاره به ساختار چند بعدی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پژوهش مشغول به فعالیت هستیم و در سطح کشور به آموزش‌های این حوزه اتکا می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در سال توسط جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود گفت: همچنین چهار خبرگزاری ایسنا، ایکنا، علم و فرهنگ و سیناپرس زیرمجموعه جهاد دانشگاهی است که ایسنا و ایکنا در استان فعال هستند.

وی عنوان کرد: ساختار جهاد دانشگاهی به گونه‌ای است که محدود به قانونی خاصی نیستیم و ایده‌ها و طرح‌ها را به مرحله اجرا درمی‌آوریم و از دلایل موفقیت مجموعه همین بوده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی باید ۸۰ درصد درآمدها را خودش تامین کند اما ساختار کاملا پویا دارد و تلاش داریم به صورت ماموریت‌محور عمل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha