خراسان جنوبی ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: بدو تاسیس این استان، ۱۱ نشریه دارای مجوز فعال بود و اکنون با همت فعالان عرصه رسانه به ۱۴۰ نشریه و پایگاه خبری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فرخنده روز پنجشنبه در نشست اصحاب رسانه با استاندار خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این، ۵۶ نمایندگی نشریات سراسری، ۱۵ سرپرستی خبرگزاری سراسری و ۲۵ دکه مطبوعاتی دارای مجوز در استان داریم.

وی به برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: به دلیل تعلق دکتر "کاظم معتمدنژاد" پدر علم ارتباطات ایران به این استان و غنا و توانمندی رسانه‌های خراسان جنوبی آمادگی میزبانی جشنواره مطبوعات کشور را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان ۶ روزنامه دارای مجوز دارد که چهار روزنامه نشر و چاپ را انجام داده و دو مورد دیگر فعالیت‌های خود را نیمه‌تمام رها کرده‌اند.

وی افزود: مهمترین و ریشه‌ای‌ترین تکلیف ما در گام دوم انقلاب، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با جهاد تبیین و امیدآفرینی است که انتظار داریم رسانه‌های استان به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

فرخنده گفت: این موضوع در گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و باید در دستور کار رسانه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های استان با وجود دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در دو مولفه یکسان عمل می‌کنند که مولفه اول دیدگاه همسو با اهداف کلان انقلاب و مولفه دوم داشتن دغدغه توسعه استان است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان‌ جنوبی گفت: در استان رسانه‌ای نداریم که عامدانه تیتری علیه نظام بزند یا به عمد اقدامات نظام و دولت را زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به تقارن روز خبرنگار با عاشورا افزود: این رخداد کم‌نظیر ما را به این واداشت امسال برنامه‌های متفاوتی را برای گرامیداشت روز خبرنگار نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.

فرخنده از برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهدای بیرجند با حضور اصحاب رسانه در عصر امروز (پنجشنبه) خبر داد و گفت: حضور منسجم اصحاب رسانه در نماز جمعه ۲۱ مرداد، برپایی یادواره شهدای رسانه در محل حسینیه جماران و بازدید از رسانه‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

وی به حمایت و توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به مسائل فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و گفت: با نظر استاندار تصمیم بر این شد تا در نشست امسال حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مسائل و مشکلات خبرنگاران را نیز داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خطاب به استاندار اظهار داشت: پیوست رسانه‌ای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران است، از سوی دیگر امروز رسانه در تصمیم‌سازی مدیران و امور اجتماعی یک اصل است و مقام معظم رهبری نیز از دستگاه‌ها انتظار دارند اقدامات را منعکس کنند تا مردم امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه ساختمان خانه مطبوعات استان به‌زودی افتتاح می‌شود افزود: مجموعه خانه مطبوعات استان ۲۸۵ نفر عضو دارد و در اولین جلسه‌ای که با هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات داشتیم، تصمیم به پالایش خبرنگاران گرفته شد.

فرخنده گفت: در مورد توانمندسازی اصحاب رسانه قرار است خبرنگاران به سطح یک، دو و سه سطح‌بندی شوند که برای این کار به پالایش و به‌روزرسانی فهرست خبرنگاران عضو خانه مطبوعات داریم.

در این نشست که بیش از سه ساعت به طول انجامید و با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مطالبات رسانه‌ها همراه بود، ۲۰ نفر از اصحاب رسانه به ارائه مسایل و مشکلات حوزه رسانه‌ای استان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha