فرماندار مشهد:کمتر از ۱۰ درصد ضایعاتی‌های این شهر مجوز فعالیت دارند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: کمتر از ۱۰ درصد واحدهای صنفی فعال در بخش بازیافت و جمع آوری ضایعات در کلانشهر مشهد دارای مجوز فعالیت هستند.

محسن داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون فعالیت هزار واحد صنفی بازیافتی و ضایعاتی در مشهد و به ویژه در روستاهای حاشیه نشین این کلانشهر شناسایی شده است.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی بازیافتی فاقد مجوز در مشهد مهر و موم می شود و برنامه ریزی شده  تا واحدهای دارای مجوز فعالیت نیز به یک مکان مجزا شبیه شهرک صنفی بازیافت منتقل شوند.

فرماندار مشهد ۲ هفته پیش  در جریان بازدید از روستاهای حاشیه شهر مشهد گفت: موضوع ضایعاتی‌ها و ساماندهی افراد فعال در حوزه خرید و فروش ضایعات در حاشیه شهر مشهد به خصوص در روستاهای جاده سیمان مطالبه مردم و دغدغه مسوولان استانی است.

داوری افزود: مساله ضایعاتی ها مورد پیگیری ویژه نماینده ولی فقیه در استان آیت الله علم الهدی و مسوولان استانی قرار دارد و اگر مسائل مربوط به ضایعاتی ها حل شود  زنجیره ای از مشکلات مرتبط نیز رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مساله ضایعاتی ها در مناطق حاشیه شهر رفع شود علاوه بر این که مسائل بهداشتی و آلودگی های محیطی کنترل می شود بر روی مساله سرقت در کلانشهر مشهد نیز تاثیر خواهد داشت.

محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی نیز ۲۶ خرداد ماه در جریان بازدید از حاشیه کلانشهر مشهد با حضور در روستای پرجمعیت همت آباد از نزدیک خیابان طالقانی، محل اصلی صنایع و کارگاه‌های مجاز و غیر مجاز بازیافت و خرید و فروش ضایعات پلاستیکی و فلزی در مشهد را مورد بررسی قرار داد و در جریان فعالیت گسترده اتباع افغانستانی در این صنعت و آسیبهای اجتماعی این حوزه و تاثیر آن بر پدیده کودکان کار قرار گرفت.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد، ۴۰۰ روستا و آبادی و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد و در مجموع حدود ۱.۳ میلیون حاشیه نشین در ۱۲۸ روستای حریم مشهد و بافت های شهری نامتقارن و در هم تنیده با بافت روستایی آن زندگی می کنند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha