۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84853930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شده است

۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84853930
۱۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان ایلام خریداری شده است

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: ۱۷۶ هزار تن گندم دورم، معمولی بذری در سال زراعی جاری ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ (اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) از سوی شرکت های بخش خصوصی و دولتی خرید تضمینی شده است.

هوشنگ نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان برداشت نسبت به سال زراعی گذشته ۶ درصد و در مقایسه با سال زراعی ۲ سال پیش (۹۸ - ۹۹ ) ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی طی سال زراعی امسال و سال گذشته در کاهش برداشت و خرید گندم تاثیرگذار بوده است.

نادری افزود: ۱۰ هزار تن از این خرید ۱۷۶ هزار تنی امسال گندم بذری بوده که توسط شرکت های خرید گندم و تعاون روستایی به عنوان مباشر خریداری شده است.

وی در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران نیز یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۳۵ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و هفت میلیارد تومان باقیمانده دیگر نیز در حال پیگیری برای پرداخت است.

به گزارش ایرنا، ۹۷ درصد از سطوح دیم مزارع گندم استان در سال زراعی جاری در اثر کاهش بارندگی ها و خشکسالی عدیده از بین رفته و قابل برداشت محصول نیست.

از سطح ۸۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت گندم دیم ۹۷ درصد و از ۶۴ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین های آبی ۲۸ درصد اراضی به علت خشکسالی های عدیده سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) از بین رفته اند و قابل برداشت محصول نیستند.

پارسال کشاورزان استان ۲۳۷ هزار تن گندم تولید کردند که امسال به علت خشکسالی ها پیش بینی می شد ۱۸۰ هزار تن گندم با ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل تولید شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha