۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84855038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان کدورت چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در ۲۴مردادماه افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به نوسان کدورت آب چشمه کوهرنگ گفت: در حالی که طی روزهای گذشته میزان کدورت چشمه به ۱۰۰ رسیده بود اما در روز یکشنبه به ۴۰۰ و در روز دوشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۱ به ۲۷۰ رسید.

به گزارش ایرنا، دلیل وجود کدورت آب در سرچشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری وقوع بارش‌های سیلابی و بارش باران تابستانی از ۱۶ مردادماه اعلام شده است.

متداول‌‍‍‌ترین واحد اندازه‌گیری کدری آب، NTU که مخفف Nephelometric Turbidity Unit است که برخی از کارشناسان حداکثر حد مجاز برای میزان کدری آب آشامیدنی  5 NTU و در شرایط ایده‌آل کمتر از 1 NTU می‌دانند.   

مراد محمودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با این وجود همچنان برای تصفیه آب چشمه باید درصد آلودگی بسیار کمتر از وضع موجود شود، به آخرین تلاش‌های انجام شده برای جبران کسری آب شرب شهرکرد و سایر شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال کوهرنگ اشاره کرد و گفت: با تجهیز و بسیج تمام امکاناتی که در اختیار استان و وزارت نیرو قرار دارد در تلاش برای رفع مشکل کمبود آب شرب استان هستیم و در همین راستا عملیات اجرایی ۲ خط پدافندی در استان آغاز شده و با تکمیل این عملیات پیش‌بینی می‌شود طی پنج روز آینده مشکل آب شرب شهرکرد برطرف شود.

معاون توسعه و منابع آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین تاکنون ۱۵ چاه از بخش‌های مختلف تامین و به مخازن آب شهرکرد اضافه شده است اما همچنان انتظار می‌رود کشاورزان همکاری بیشتری داشته باشند و در ساعاتی که نیاز به آبیاری محصولات خود ندارد چاه را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند.

محمودی با توصیه نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر که آب از فشار بهتری برخوردار است مشاهده می‌شود که برای مصارف غیرشرب از جمله شست‌وشوی ماشین استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha