۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84855890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرخه تزریق واکسن کرونای ۷۷ درصد نوجوانان گلستانی کامل شد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از مجموع ۱۹۲ هزار و ۴۰۶ نفر جامعه هدف گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال استان به ترتیب ۹۱.۹ و ۷۷.۴ درصد موفق به تزریق نوبت‌های اول و دوم واکسن کرونا شدند.

موسی‌الرضا شبیهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین از مجموع ۲۷۸ هزار و ۲۵۴ نفر جمعیت پنج تا ۱۱ سال گلستان به ترتیب ۲۵.۳ و ۱۱ درصد نوبت‌های اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی افزود: در این گروه‌های سنی تزریق نوبت‌های سوم و چهارم واکسن کرونا به غیر از بیماران خاص انجام نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: همچنین بر اساس آخرین جمع بندی آمار تزریق نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا در گلستان به سه میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۴۱ دُز رسید.

شبیهی افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۳۶ دُز از نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۵ درصد از افراد واجد شرایط گلستان تزریق شد.

وی تعداد تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در گلستان را یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۲۱۵ دُز معادل ۸۵.۵ درصد ساکنان استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۴۳ هزار و ۵۵۵ نفر معادل ۴۰.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۵.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که در مقایسه با نوبت‌های اول و دوم کمتر است.

وی با تاکید بر همراهی بیشتر مردم در تزریق واکسن کرونا، گفت: تاکنون ۳۹ هزار و ۱۳۵ نفر از مردم بالای ۱۸ سال استان که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته برای دریافت نوبت چهارم این واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

شبیهی افزود: مردم برای تکمیل زنجیره تزریق واکسن کرونا با هدف جلوگیری از احتمال شروع پیک دوباره آن علاوه بر رعایت استفاده از ماسک، توجه بیشتری به تزریق دُزهای واکسن کرونا از جمله نوبت سوم و چهارم داشته باشند.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اینک ۳۵۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۰ نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و ۱۹ نفر با اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های بندرترکمن، کلاله و مینودشت قرمز، گرگان، آق‌قلا، آزادشهر، بندرگز، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، کردکوی، علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی و رامیان در وضعیت زرد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha