سند تک برگی الکترونیکی برای خانه روستاییان گلستان صادر می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: صدور سند تک برگی الکترونیکی برای خانه‌های روستاییان استان با همکاری ادارات کل دفتر امور روستایی استانداری و ثبت اسناد و املاک با هدف ساماندهی تولید و عرضه مسکن به زودی اجرا می‌شود.

سیدمحمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برای اجرای این طرح فراخوان با همکاری اداره کل دفتر امور روستایی استانداری در تمامی شهرستان‌ها صورت گرفته، تمامی کار دریافت مدارک متقاضی برای صدور سند تک‌برگی الکترونیکی در روستا انجام و پس از طی مراحل اداری توسط دستگاه مربوطه، در همان محل تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای صدور سند تک برگی الکترونیکی، متقاضیان هزینه‌ای در نخستین سال اجرای آن به اداره ثبت اسناد و املاک پرداخت نخواهند کرد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح روستاییان از جمله جلوگیری اختلافات ملکی، افزایش ارزش ملکی و استفاده در وثیقه‌های بانکی و دریافت تسهیلات، تاکید کرد: اجرای این طرح برای همه صاحبان خانه‌های روستایی در استان از جمله دارای دفترچه و تک برگ فاقد شناسه الکترونیکی را شامل می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در این استان شمالی ۲۲۸ هزار خانه روستایی دارای سکنه وجود دارد که تاکنون برای ۱۰۱ هزار واحد آن سند صادر شده است.

صدور سند برای خانه‌های روستایی طبق ماده‌های ۱۳۳ و ۱۴۰ قانون سوم برنامه توسعه همه جانبه کشور صادر می‌شود.

گلستان هزار و ۶۵ روستا و آبادی دارد که ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی است.

۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در روستایی زندگی می‌کنند.

گلستان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha