۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84857277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۷ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان خراسان‌شمالی خریداری شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: گندم کاران استان تاکنون ۹۷ هزار تن محصول تولیدی مازاد بر نیاز خود را با قیمت تضمینی به دولت تحویل دادند.

به گزارش ایرنا، سید جلال موسوی روز چهارشنبه در بازدید از ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده در استان یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۸۸۳ میلیارد ریال از وجوه آن به حساب کشاورزان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۹۸ درصد از وجوه گندم های خریداری تا ۲۹ تیرماه جاری در استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: خوشبختانه وضعیت ذخیره سازی گندم در استان مناسب است و البته خرید این محصول هنوز ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه برداشت گندم در خراسان شمالی از نیمه های خردادماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه دارد افزود: گندم به صورت تضمینی و با قیمت مصوب ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری می شود و خرید گندم تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود.  

موسوی اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ هزار تن سیلو و فضای استاندارد برای ذخیره سازی گندم در استان ایجاد شده و در حال بهره برداری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی های امسال، کیفیت گندم های تولیدی کشاورزان این خطه مناسب و مشابه سال گذشته است.  

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند و پیش بینی می‌شود امسال گندم‌کاران استان ۱۶۵ هزار تن محصول تولید کنند.   

 ۲۵ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha