۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84839591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ درصد از وجوه تضمینی گندم در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۶۲۸ میلیارد تومان وجوه خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان استان واریز شد که این رقم معادل ۶۳ درصد از ارزش این محصول تحویلی به دولت است.  

سید جلال موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف تولیدکنندگان استان از ابتدای امسال تاکنون خریداری شدو ارزش ریالی این محصول یکهزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در خراسان شمالی از نیمه های خردادماه آغاز و تا اواخر مردادماه ادامه دارد افزود: پرداخت مابقی وجوه گندم خریداری شده در دست پیگیری است و پرداخت این مطالبات سرعت داده شود. 

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم را پیش بینی کرده است، اظهار داشت: قیمت پایین گندم در سال های اخیر موجب شد تا بخش زیادی از گندم های تولیدی صرف خوراک دام شود، اما امسال این رغبت بدلیل افزایش قیمت گندم نسبت به جو بیشتر شده است. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه خرید گندم در برخی از مناطق گرمسیر استان به پایان رسیده است تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از کشاورزان استان، گندم تولیدی خود را در قالب ۱۶ هزار و ۷۰۰ محموله به دولت تحویل داده اند.  

موسوی افزود: گندم به صورت تضمینی و با قیمت مصوب ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری می شود و خرید گندم تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی های امسال، کیفیت گندم های تولیدی کشاورزان خراسان شمالی مناسب و مشابه سال گذشته است.  

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی  محسوب می شود.

کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند و پیش بینی می‌شود امسال گندم‌کاران استان ۱۶۵ هزار تن محصول تولید کنند که حدود ۷۰ هزار تن آن را به دولت بفروشند.  

 ۲۵ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان سازمان دهی شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha