۱۰۹ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی ۴۶۷ نفر است که بیش از یک چهارم از آنها بدحال و در بخشهای مراقبتهای ویژه بستری هستند.

وی بیان کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه  علوم پزشکی مشهد  ۳۴۲ نفر است که ۹۲ نفر از آنان بدحال و در بخش‌های  مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

دکتر پهلوان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که نسبت به روزهای گذشته در نوسان است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آمار فوتی های ناشی از کرونا در خراسان رضوی نیز طی روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته و اکنون به ۲ نفر در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: کرونا در شرایط ناپایداری قرار دارد، بنابراین رعایت دستورالعملهای بهداشتی و تزریق دز یادآور واکسن این بیماری مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

طبق این گزارش از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۹۵ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۱۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha